رونمایی از سامانه بیمار یار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رونمایی از سامانه بیمار یار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در آستانه عید سعید غدیر خم، پروژه سامانه بیماریار در راستای پیاده‌سازی دولت الکترونیک و باهدف تکریم بیمار و همچنین بالا بردن کیفیت ارائه خدمات درمانی به زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد وجدانی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه رونمایی از این سامانه، عنوان کرد: با راه‌اندازی مرحله نخست سامانه بیمار یار که با همکاری معاونت درمان دانشگاه، توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات طراحی و تولیدشده است صرفه‌جویی قابل‌توجه ای از محل حذف برگه‌های چاپ پاسخ آزمایش بیماران خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: سامانه بیماریار به مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه این امکان را می‌دهد که دسترسی آنلاین به اطلاعات پرونده الکترونیک خود (که قبلاً از طریق تحویل DVD و یا چاپ برگه‌های پرونده را داشتند) به‌صورت آنلاین داشته باشند. همچنین امکان بارگذاری فایل‌های آموزشی نامحدود برای هر گروه از بیماران خاص ازجمله خدمات ویژه این سامانه است که به بیماران در موضوع مراقبت‌های بهداشتی کمک شایانی انجام می‌دهد.

دکتر وجدانی تصریح کرد: از زمان آغاز پروژه استقرار پرونده الکترونیک بیمار با رویکرد تسریع و تسهیل امور بیماران و کاهش هزینه‌های مصرف کاغذ در دانشگاه، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که طبق برنامه زمان‌بندی مشخص در سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: برای نخستین بار در دانشگاه هر بیمار به‌محض انجام فرآیند پذیرش، از طریق پیامک نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهد کرد و دریافت خلاصه پرونده، آزمایش‌های، شرح عمل و شرح‌حال الکترونیک پرونده بیمار از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مهندس ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این سامانه اولین گام از فرآیند راه‌اندازی پروژه پرونده الکترونیک بیمار با رویکرد صرفه‌جویی مالی در دانشگاه است که با حمایت تمام معاونت‌های دانشگاه، فازهای بعدی آن انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 106