روستائیان در امور عمرانی کمیته امداد، سهم ۳۴ درصدی داشتند
روستائیان در امور عمرانی کمیته امداد، سهم ۳۴ درصدی داشتند

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳۴ درصد از فعالیت‌های کمک به ساخت و تأمین مسکن برای مددجویان کمیته امداد در ۹ ماهه امسال مربوط به روستاییان می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ محمد صحرایی با اعلام اینکه، در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۵۰۹ پروژه عمرانی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد واگذار شد، افزود: ساخت و مقاوم‌سازی یک هزار و ۷۶۸ مورد مسکن روستایی بااعتبار بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان برای ساخت مسکن روستایی در این مدت صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه هنوز ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان فاقد سرپناه مناسب هستند، اظهار کرد: پروژه‌های اجراشده در بخش‌های ساخت، تکمیل و خرید مسکن و انجام تعمیرات در قالب شهری و روستایی انجام شد.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال این نهاد در بخش ساخت و یا خرید مسکن شهری تا سقف ۲۵ میلیون تومان، مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و برای انجام تعمیرات برای مددجویان تحت حمایت تا سقف سه میلیون تومان اختصاص می‌دهد که این تسهیلات به‌صورت بلاعوض و فقط یک‌بار به سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود و در صورت نیاز به تسهیلات بیشتر، سرپرستان خانوار به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

صحرایی بابیان اینکه اگر مسکن مددجویان ازنظر ساخت و بهسازی مناسب باشد بسیاری از مشکلات آنان حل خواهد شد، ادامه داد: همچنین در این مدت علاوه بر واحدهای روستایی، ساخت، تکمیل و خرید مسکن شهری ۴۰۱ مورد و انجام دو هزار و ۸۹۰ مورد تعمیرات انجام‌گرفته است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های اجرایی به‌صورت بلاعوض، اعطای تسهیلات، مشارکت خیران و آورده خود مددجو بوده است.

شایسته ذکر است: طرح رضوان به‌منظور کمک به تأمین مسکن مددجویان و اقشار نیازمند توسط کمیته امداد اجرا می‌شود که از نیکوکاران دعوت به همراهی و مشارکت می‌کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 61