روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم در نیشابور
روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم در نیشابور

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیشابور از برگزاری روز مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام گندم (pvs) در مزرعه سجادی روستای زرگران بخش مرکزی شهرستان و با حضور تعدادی از کشاورزان و گندم کاران خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ باهمت اداره ترویج و آموزش کشاورزی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان و جهاد کشاورزی بخش مرکزی، بازدید و آموزش طرح مشارکتی انتخاب ارقام گندم موسوم به (pvs) در پنج قطعه دو هزار مترمربعی مزرعه سجادی در روستای زرگران برای کشاورزان گندم‌کار این شهرستان برگزار شد.

داود رودی محقق و رئیس ایستگاه تحقیقات در جمع گندم کاران ضمن معرفی ارقام جدید و پر محصول گفت: در این طرح بعد از عملیات خاکورزی، شخم، دیسک و سایر مراحل آماده‌سازی، عملیات کاشت به روش مکانیزه با دستگاه بذرکار ریزدانه کار سه متری با حضور کارشناس مجری انجام‌شده است و تمامی عملیات داشت نیز برای تمامی قطعات یکسان انجام‌شده است.

وی افزود: این طرح در مساحت یک هکتار با پنج رقم گندم شامل فرین، طلایی، امین، سیروان ورخشان هرکدام به مساحت دو هزار مترمربع در مزرعه اجراشده و در اواخر خرداد تا اوایل تیرماه سال جاری عملیات برداشت جهت بررسی مقایسه ارقام سازگار با منطقه نیشابور انجام خواهد پذیرفت.

رودی، هدف از ایجاد این‌گونه مزارع را مقایسه ارقام موجود در شرایط مزرعه کشاورز براساس مشاهداتی که طی دوره رشدی در قالب بازدیدهای روز مزرعه توسط کشاورزان انجام می‌پذیرد، عنوان کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22