روزهای پایانی برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد/ تحویل ۲۲ هزار تن گندم به سیلوها
روزهای پایانی برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد/ تحویل ۲۲ هزار تن گندم به سیلوها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برداشت محصول گندم آبی از سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با میانگین سه هزار کیلوگرم در هر هکتار است و بیش از ۲۲ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سیلوهای گندم داده شد.

به گزارش اختر شرق؛ سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بابیان اینکه برداشت محصول گندم آبی از سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با میانگین سه هزار کیلوگرم در هر هکتار است و بیش از ۲۲ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سیلوهای گندم داده شد، عنوان کرد: امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی و ذخیره‌سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ شهید نقشه جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ شهید رواقی طلاب، سیلوی شهدینه جاده قدیم قوچان شهرک فردوسی، کارخانه آسه آرد نیشابور بخش احمدآباد، کارخانه آرد امام رضا (قدس) بخش مرکزی انجام گرفت؛ و کشاورزان محصول تولیدی خود را تحویل سیلوهای گندم دادند.

خوش قامت اظهار کرد: کشاورزی شغلی است که در آن نگاه کشاورز، به آسمان است و این بسیار مهم است که انسان روزی خود را از ناحیه لطف خدا و در آسمان‌ها ببیند و زمانی که باران می‌بارد شکرگزار بوده و در خشک‌سالی دست دعایش به‌سوی آسمان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، کشاورزی را کار و شغلی لذت‌بخش‌ توصیف کرد و گفت: ما به کشاورزان امیدوار و از این‌که توکلشان به خدا است و با دستان پرتلاش و بازوان قدرتمند از زمین، باران، امکانات و تجربه، محصول تولید می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

خوش قامت با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در کشور، مطرح کرد: امام راحل، همواره بر موضوع کشاورزی و اهمیت محصولات غذایی تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم و جزو اولویت‌ها می‌دانند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزی علاوه بر تأثیر به سزایی که در میزان اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد، در قدرت و پایداری ملی و استقلال یک کشور نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند قدرت چانه‌زنی یک کشور را در دنیا افزایش دهد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70