روزانه ۷۰ نفر در مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند
روزانه ۷۰ نفر در مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پذیرش روزانه بین ۴۰ تا ۷۰ نفر در این مرکز تخصصی خبر داد.

به گزارش اخترشرق نقل از تسنیم؛ نیره خادم در نشست با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و مسئولان معاونت‌های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارداشت:در سطح کشور بین ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت نابارور هستند و در دولت انقلابی سیزدهم گام‌های موثری در خصوص درمان ناباروری برداشته شده است.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهددومین مرکز تخصصی کشور پس از یزد بوده که از سال ۱۳۷۴ فعال شده که در گام نخست در بیمارستان شریعتی فعال شد و پس از مدتی به بیمارستان منتصریه منتقل شد، این مرکز در سال‌های بعد در بیمارستان حضرت زینب(س) مستقر بود و از سال گذشته هم در بیمارستان امام رضا(ع) استقرار یافته است.

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سیکل‌های درمان ناباروری با همت مسئولان بیمارستان امام رضا(ع) در این مرکز تخصصی در حال انجام است، تصریح کرد: هم‌اکنون به‌دلیل کمبود فضا روزانه بین ۴۰ تا ۷۰ نفر در مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند.

خادم اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۹۷۳ هزار ویزیت متخصص نازایی زنان، ۴۲۴ ویزیت ارولوژی مردان، ۱۱ هزار و ۷۶۹ سونوگرافی، ۷۴۷ مراجعه‌کننده به آزمایشگاه، ۱۱۵۲ عمل تخمک‌کشی، ۱۲۷۶ انتقال جنین (فریز و فرش)، ۵۱۵ IUI، ۴۰۶ هیستروسکوپی جراحی، ۱۱۰ PESA/TEST، ۲۱ تخمک اهدایی و ۱۱ اهدای جنین در این مرکز تخصصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه: با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونایی افراد در سن بالا و با تخمک‌گذاری ضعیف در اولویت دریافت خدمات جراحی IVF هستند، خاطرنشان کرد: در ایام اوج بحران کرونا میزان مراجعات کمتر بوده، اما هیچگاه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعطیل نشده و خدمات این مرکز تخصصی طبق پروتکل‌های بهداشتی به بیماران ارائه می‌شود.

مشهد ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان ناباروری دارد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: میزان ناباروری در شهر مشهد زیر ۲۰ درصد بوده و در مجلس یازدهم اولین طرحی که مصوب شد بحث درمان زوج‌های نابارور بود و بحمدلله دولت سیزدهم نگاهی ویژه به این موضوع که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده دارد.

وی با بیان اینکه: نمایندگان مجلس در کنار مسئولان مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند تا بتوانند برنامه‌های خود را به‌خوبی و بهترین شکل ممکن اجرا نمایند.

لازم به ذکراست: مشهد ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان ناباروری دارد و می‌تواند مشکل تمامی زوج‌های نابارور کشور را در این زمینه برطرف کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای در خصوص افزایش میزان فرزندآوری در خانواده‌های ایرانی دارند و باید زمینه‌های لازم در مسیر تحقق این مهم به‌ویژه‌ درمان آسان و بی‌دغدغه زوج‌های نابارور برداشته شود.

شناسایی حدود ۱۸۰ هزار زوج نابارور در مشهد مقدس

در ادامه این نشست ایوب توکلیان، جانشین معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارداشت: حدود ۱۸۰ هزار زوج نابارور شناخته شده در مشهد داریم و نرخ باروری در این شهر ۱.۸ درصد است.

وی تصریح کرد: کل هزینه‌های یک زوج برای درمان ناباروری ۳۰ میلیون تومان است و با اتفاق مثبت صورت گرفته پوشش بیمه‌ای از ۸۵ به ۹۰ درصد افزایش یافته تا دغدغه این قبیل زوجین برطرف شود.

جانشین معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در سطح شهرهای استان به دنبال انجام اقدامات موردنیاز در بحث درمان ناباروری هستیم تا تنها موارد خاص و نهایی آن به مشهد ارجاع شود، تاکید کرد: برای راه‌اندازی مجموعه‌هایی موثر همچون مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیازمند حمایت لازم در تمامی زمینه‌ها به‌خصوص موارد بودجه‌ای و نیروی انسانی هستیم تا بتوانند پذیرش بی‌دغدغه این گروه از بیماران را داشته باشند.

ظرفیت خدمت‌رسانی مرکز درمان ناباروری میلاد با فضای جدید تا یک ماه آینده ۲ برابر شود

 علی وجدانی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از آنجایی که بحث جمعیت مطالبه به‌حق مقام معظم رهبری بوده اقدامات جهادی با وجود تمامی مشکلات موجود در حال انجام است.

وی افزود: به مسئولان مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطمینان خاطر می‌دهیم که نگران مشکلات و کمبودهای این حوزه نباشند و این قول را می‌دهیم که ۳ ماه آینده کلیه کمبودها و تجهیزات برطرف شده و تا یک ماه آینده با اضافه شدن فضای جدید ظرفیت خدمت‌رسانی این مرکز ۲ برابر شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری میلاد این دانشگاه یکی از مراکز پزشکی تخصصی، پیشرو و مدرن کشور برای ارائه خدمات درمانی بوده است، خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پرداختن به تمامی جوانب بیماران نابارور، طیف وسیعی از این بیماران را تحت درمان قرار داده و معاونت توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه هم در جهت خدمت بهتر و مؤثر به زوج‌های نابارور در کنار این مرکز تخصصی قرار دارد.

وجدانی تصریح کرد: امیدواریم که با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فضای جدید مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد افزایش میزان پذیرش این گروه از بیماران و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنان باشیم.


image_printچاپ مطلب

Visits: 13