روزانه ۵۰ هزار ماسک در مراکز درمانی استان خراسان رضوی مصرف می‌شود
روزانه ۵۰ هزار ماسک در مراکز درمانی استان خراسان رضوی مصرف می‌شود

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ظرفیت تولید اسمی ماسک در استان ۲۰ هزار عدد است و این در حالی است که تنها در مراکز درمانی استان روزانه ۵۰ هزار ماسک طبی مصرف می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی‌رضا جوان بابیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی در شرایط سخت باید کمبود ۳۰ هزار ماسک روزانه را برای پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها تأمین کنند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ملزومات سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی را نیز پوشش داده شود نیاز استان تنها برای این بخش‌ها روزانه ۷۰ هزار ماسک می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین نیاز پزشکان و پرستاران و سایر کادرهای درمانی اولویت نخست دانشگاه به شمار می‌رود تصریح کرد: در شرایط حاضر و برای مقابله با ویروس کووید -۱۹ نیاز مراکز درمانی نه تنها در حوزه ماسک بلکه در سایر وسایل حفاظتی همچون دستکش، لباس و هندراب مصرف چندین برابر شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی مصرف کننده ملزومات پزشکی هستند و نیاز خود را از طریق تولید کننده های داخلی و یا شرکت های وارد کننده تامین می کنند خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر به دلیل اینکه نیاز به وسایل حفاظتی در سراسر کشور افزایش جهشی داشته است تامین این وسایل به سختی انجام می شود.

دکتر علی رضا جوان با بیان اینکه در شرایط حاضر تامین ماسک به یکی از دغدغه های مردم نیز تبدیل شده است اظهار کرد: به منظور افزایش سطح تولید ماسک در استان، ارائه مجوز در این زمینه تسهیل و طی فراخوانی از شرکت های تولیدی استان خواسته شده است در صورتی که هر شرکت توانایی تولید ماسک را داراست می تواند مجوزهای لازم را از دانشگاه دریافت کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0