روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس کار انتقال ۲ هزار مسافر از اتباع افغانستان از مرز دوغارون را انجام می‌دهند
روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس کار انتقال ۲ هزار مسافر از اتباع افغانستان از مرز دوغارون را انجام می‌دهند

در دومین روز از ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون اتفاق افتاد: ورود ۲۵۴۴ زائر افغانستانی همایش اربعین حسینی به کشور.

در دومین روز از ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون اتفاق افتاد: ورود ۲۵۴۴ زائر افغانستانی همایش اربعین حسینی به کشور.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ علی‌اکبر قربانی فرماندهی انتظامی شهرستان تایباد شامگاه چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸ اظهار کرد: از ابتدای صبح امروز ۲۵۴۴ زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع کشور افغانستان به ایران است، به همین دلیل برای عبور زائران این کشور در آمادگی کامل به سر می‌برد.

محمد اشرفی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تایباد در گفتگو با خبرنگار اختر شرق اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در ستاد اربعین شهرستان، اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج، آستان قدس رضوی و ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مرز دوغارون در راستای پذیرایی از زائرین عزیز افغانستانی دو دستگاه نانوایی سیار در محل گمرک دوغارون و در جوار موکب‌های پذیرایی مستقر و مورد بهره‌برداری قرارداد.

علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد نیز خبر از برنامه‌ریزی راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی در محل موکب امام رضا (ع) باهدف ارائه غذای گرم به زائران اربعین حسینی داده بود. موضوعی که با توجه به حجم بالای تردد زائران از مرز دوغارون از نیازهای مهم تلقی می‌شود.

همچنین علی‌اصغر کرباسی مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین شهرستان تایباد با اعلام اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس کار انتقال دو هزار مسافر از اتباع افغانستان در دهه پایانی صفر را انجام می‌دهد، گفت: جهت انتقال این تعداد زائر ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است و با توجه به اینکه تنها ۵۵ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل این شهرستان موجود است، اقدامات جهت اعزام اتوبوس برای انتقال زائران از شهرهای تربت‌جام، تربت‌حیدریه، کاشمر، خواف و نیشابور صورت گرفته است.

کرباسی تصریح کرد: سال گذشته ۵۱۶ دستگاه اتوبوس کار جابجایی ۲۱ هزار و ۹۰۰ زائر افغانستانی را در دهه پایانی صفر از تایباد انجام دادند.

از روز گذشته زائران افغانستانی در قالب کاروان‌های زیارتی از مرز دوغارون وارد ایران شدند و پس از پذیرایی در موکب‌های مستقر در مرز دوغارون که به همت آستان قدس رضوی و ستاد اربعین شهرستان تایباد مستقرشده است برای زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات در کشور عراق اعزام می‌شوند.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 1