رنج روستائیان جنوب خراسان رضوی از عدم برخورداری از نعمت گاز/ وعده مسئولان برای تأمین سوخت هم‌زمان با فصل سرما
رنج روستائیان جنوب خراسان رضوی از عدم برخورداری از نعمت گاز/ وعده مسئولان برای تأمین سوخت هم‌زمان با فصل سرما

با افزایش پنج درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در جنوب خراسان رضوی، آمار توزیع فرآورده‌های نفتی به بیش از ۳۳۸ میلیون لیتر در این منطقه افزایش یافت.

به گزارش اختر شرق؛ آرام‌آرام به فصل سرما نزدیک می‌شویم و همچنان برخی از روستاهای گناباد از نعمت گاز برخوردار نیستند و از نفت برای گرمایش استفاده می‌کنند.

مدیر فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه از افزایش پنج درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در سطح منطقه خبر داد و اظهار کرد: باوجود کاهش ۳۹ درصدی نفت سفید و کاهش شش درصدی مصرف گاز مایع، مصرف بنزین، نفت گاز و نفت کوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شش ماهه اول سال افزایش یافت. با تدابیر اتخاذشده مشکلی در تأمین سوخت موردنیاز مردم برای شش ماهه دوم سال نخواهد بود‌.

جواد بلندی اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع همچنین پایش مصرف‌کنندگان واقعی، توسعه‌ شبکه گازرسانی را دلیل کاهش مصرف نفت سفید عنوان کرد و گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مصرف بنزین ۱۱ درصد، مصرف نفت گاز سه درصد و مصرف نفت کوره ۹ درصد افزایش داشت.

مدیر فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد: با استقبال مردم از گاز سی.ان.جی به‌عنوان سوخت پاک و اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی‌ مصرف سی.ان.جی با هشت درصد افزایش به بیش ۵۰ میلیون مترمکعب رسید که به همان میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

بلندی ضمن توصیه بر مصرف بهینه سوخت با اشاره به وجود ۳۲ باب جایگاه سی.‌ان.‌جی فعال و استاندارد عرضه گاز طبیعی در سطح منطقه، استفاده از سی.‌ان.‌جی را به‌عنوان سوخت پاک و ارزان مورد تأکید قرار دارد و گفت: با افزایش پنج درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه آمار توزیع فرآورده نفتی به بیش از ۳۳۸ میلیون لیتر افزایش یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0