رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی با تسهیلات ویژه در تربت جام
رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی با تسهیلات ویژه در تربت جام

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تربت جام از رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی با تسهیلات ویژه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلام محمد قهستانی در گفتگو با خبرنگار اخترشرق با بیان این مطلب که طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌ها که از حدود یک ماه پیش آغاز شده تا هجدهم دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: موتورسیکلت‌های زیادی به دلایلی مانند تخلفات رانندگی و انتظامی و… در پارکینگ وجود دارد که بعضا توقیف آنان چندین سال است که گذشته لذا در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا با اجرای طرحی سراسری و ارائه یکسری تسهیلات این موتورها ترخیص شوند.

وی اظهار کرد: مقرر شد موتورسیکلت‌هایی که از آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۸ به قبل در پارکینگ‌ها هستند با هزینه مصوبه هیئت وزیران برای نگهداشت پارکینگ در سال ۹۴ و متناسب با شرایط توقفگاه‌ها ترخیص شوند و همچنین جریمه موتورسیکلت‌ها به حالت اولیه باز خواهد گشت و طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده‌اند شامل جریمه دوبرابری نمی‌شوند. افرادی هم که امکان پرداخت جریمه‌های معوقه را ندارند می‌توانند با استفاده از طرح تقسیط جرایم بدون پیش پرداخت ظرف مدت یکسال جریمه‌ها را پرداخت کنند.

فرمانده انتظامی تربت جام با بیان اینکه افراد برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، گفت: مالک یا متصرف با اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ می‌توانند در عرض کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص موتورسیکلت‌های خود را انجام دهند.

سرهنگ قهستانی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان تا ۱۸ دی ماه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. و تاکنون تصمیمی برای تمدید اجرای طرح اتخاذ نشده است، اما توصیه ما به مالکان موتورسیکلت‌های رسوبی این است که حضور خود را به روزهای پایانی اجرای طرح موکول نکنند.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 29