رشد ۴۰ درصدی زائران در تعطیلات عید سعید فطر به مشهد مقدس
رشد ۴۰ درصدی زائران در تعطیلات عید سعید فطر به مشهد مقدس

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام عید سعید فطر شاهد رشد ۴۰ درصد ورود زائرین بوده ایم.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد در این باره عنوان کرد: ورود ۷۹۳ هزار و ۴۰۴ نفر زائر به مشهد از ۳۱ فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری و همزمان با تعطیلات عید سعید فطر ثبت شده است که در نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش ورود زائر به استان را داشتیم.

وی افزود: در عید فطر امسال، در تعداد سفر ورودی با ماشین‌های شخصی رشد ۴۷ درصدی را شاهد بودیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری با بیان اینکه مجموع اسکان زائران در استان ۷۹۲ هزار و ۸۷۳ نفر شب طی این مدت گزارش شده است، تصریح کرد: ۷۲۱ هزار و ۴۹۹ نفر شب اقامت از کل استان در مشهد در دو بخش اقامت رسمی، موقت رقم خورده است که ۵۱ درصد اشغال مراکز اقامتی را داشته است.

وی ادامه داد: سهم واحدهای رسمی در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها ۱۷۸ هزار و۸۳۴ نفر شب با درصد اشغال حدود ۷۵ درصد در سطح استان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم افزایش حدود ۴۰ درصدی ورود و حضور زائر در مشهد مقدس، در ایام عید فطر متأسفانه ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی در مقایسه با ایام مشابه در سال گذشته شاهد کاهش بوده‌ایم که در این امر تذکر به دستگاه‌های ذیربط استانی برای بررسی و پیگیری اعلام شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 90