رشد ۲۰۱ درصدی ارزش کشفیات کالای قاچاق خراسان رضوی
رشد ۲۰۱ درصدی ارزش کشفیات کالای قاچاق خراسان رضوی

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از رشد ۲۰۱ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق استان در ۱۱ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ بخشعلی بیاتی قله زو با بیان اینکه در ۱۱ ماه اخیر سال جاری ۲۹ هزار و ششصد بازرسی از انبارها، مراکز نگهداری کالا، باراندازهای کالا مانند باربری‌ها و مراکز عمده فروشی کالا انجام شده است، عنوان کرد: از این تعداد بازرسی بیش از ۲۵هزار مورد در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های دیگر نظیر اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی بوده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در هر ماه بیش از دو هزار و ششصد مورد بازرسی در خصوص مبارزه با کالای قاچاق در استان انجام شده است، گفت: از ابتدای سالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا وبالتبع محدودیت‌های ایجاد شده بازرسی‌ها به صورت هدفمند انجام گردید و ۴۶۰ صورتجلسه کشف کالای قاچاق به ارزش ریالی ۹۶۶ میلیارد ریال برای متخلفین تنظیم گردیده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت گفت: ارزش ریالی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰۱ درصد داشته است.

بیاتی با اشاره به اینکه تعداد صورتجلسات کشف کالای قاچاق تنظیم شده در مشهد ۱۶۴ مورد و در شهرستان‌ها ۲۹۶ مورد بوده است، تصریح کرد: ارزش کشفیات در قالب گشت مشترک ۶۳۳ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۸ درصد کشفیات ۱۱ ماهه سال جاری در شهرستان مشهد و مابقی در برخی از شهرستانهای استان که در بحث قاچاق فعال هستند بوده است و عمده کالاهای مکشف شده شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، گردو، بادام هندی، برنج، روغن، شکر و جو و لوازم خانگی بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 81