رسانه یاریگر نهاد امور کتابخانه‌ها
رسانه یاریگر نهاد امور کتابخانه‌ها

ظهر امروز شنبه، ۱۵ تیرماه ۹۸ مدیرکل انجمن کتابخانه‌های خراسان رضوی در جمع انجمن خبرنگاران شهرستان تایباد حضور یافت.

ظهر امروز شنبه، ۱۵ تیرماه ۹۸ مدیرکل انجمن کتابخانه‌های خراسان رضوی در جمع انجمن خبرنگاران شهرستان تایباد حضور یافت.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در این نشست گفت: اجتماع همه خبرنگاران بخش‌های مختلف در قالب انجمن یک کار ارزشمندی است که می‌تواند برای بخش‌های دیگر استان مؤثر باشد.

وی گفت: خواسته ما، ترویج موضوع بااهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم تایباد است. از مدت‌ها قبل بحث شناسایی رسانه‌های مجازی در کنار رسانه‌های رسمی را در اداره کل داشتیم تا به ترویج موضوع کتاب و کتاب‌خوانی به نهاد کمک کنند.

وی گفت: استفاده از فضای کتابخانه‌ها توسط مردم با همکاری رسانه‌ها می‌تواند رونق یابد. استفاده از کانال‌های فضای مجازی با اعضای مؤثر که می‌تواند ایده دهنده و یاری گر باشد.

سبزیان گفت: امروز کتابخانه‌ها به یک فرهنگسرای اجتماعی تبدیل‌شده است، کتابخانه‌ها می‌توانند به جهت ظرفیت‌هایی مانند نیروی انسانی، فضا و … نقش مهمی در جامعه بخصوص در سلامت روان و معرفی سبک زندگی صحیح ایفا کنند.

وی افزود: رسانه می‌تواند با گزارش‌ها و انعکاس مطالبات مردمی یاری گر نهاد امور کتابخانه‌ها باشد.

مدیرکل انجمن کتابخانه‌های خراسان رضوی ضمن اشاره به جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که یک فستیوال بزرگ‌ کتاب‌خوانی در کشور است افزود: تایباد به نسبت سال گذشته در حضور در این جشنواره رشد مثبتی داشته است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته با افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور و یازده پروژه نیمه‌تمامی که در سال ۹۷ به اتمام رسید، اتفاق خیلی خوبی در حوزه کتاب‌خوانی افتاده است.

در پایان این نشست خبرنگار صدای تایباد از پروژه نیمه‌تمام کتابخانه جوزقان نام برد و خواست نسبت به اتمام پروژه دستورات و تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

وی همچنین به قدرت فضای مجازی در انعکاس اخبار صحیح و یاری‌رساندن به مقوله کتاب‌خوانی اشاره کرد و درخواست نمود: در اتاق فکر انجمن کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی و مدیریتی صورت پذیرد تا بتوان از قابلیت‌های فضای مجازی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده نمود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4