راه‌اندازی جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان
راه‌اندازی جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان

مدیر طرح و برنامه حوزه علمیه خراسان از راه‌اندازی جبهه مقاومت سایبری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سید مجید ظهیری با اعلام این خبر گفت: حوزه علمیه خراسان روش‌های متعدد و متنوعی در حوزه اطلاع‌رسانی دارد و با توجه به تأکیدات فراوان مدیر حوزه، بر حضور جدی و فراگیر و اثربخش در فضای مجازی حدود سه سال است که اجرای طرح‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار این حوزه انقلابی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: ازاین‌رو با پرهیز از ساده‌انگاری و خلاصه کردن فضای مجازی در سایت خبری یا کانال‌های مرتبط با آن و همچنین پرهیز از مانورهای کمی بی‌خاصیت و غیر اثربخش و دوری از حواشی برخی شبکه‌های اجتماعی غیر شفاف، به برنامه‌ریزی بنیادی و توسعه زیرساخت‌های حضور اثربخش و شفاف در فضای مجازی پرداخته‌ایم. در این مسیر حتی به تبعیت از شبکه‌های اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با چشم‌پوشی از کانال تلگرامی خود با بیش از ۲۰۰۰۰ عضو گام درراه‌ی نو نهادیم.

ظهیری بابیان این‌که شوراها و کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل و همایش‌های بزرگ و فاخر و کارگاه‌های متنوع و دوره‌های تهیه‌کنندگی محتوا و سواد رسانه هزاره سوم برگزار و گفتمان سازی لازم انجام‌شده است، ابراز کرد: زیرساخت‌های اساسی اکنون در حال بهره‌برداری کامل است و یا بهره‌برداری کامل آن در سال ۹۸ تحقق خواهد یافت. یکی از این زیرساخت‌ها سایت خبری حوزه علمیه خراسان است که به‌طور متوسط حدود ۱۰۰۰۰ مراجعه‌کننده در روز دارد. البته طبیعی است که به‌جز تعداد فوق عده ای از طلاب عزیز مایل‌اند از طرقی غیر از سایت اخبار حوزه را دنبال کنند ازاین‌رو پایگاه خبری حوزه، پنج درگاه از شبکه‌های اجتماعی هم برای احترام به سلیقه افرادی که مایل‌اند اخبار را از طریق این شبکه‌ها دنبال کنند ایجاد نموده است که درمجموع بالغ‌بر ۴۰۰۰ دنبال کننده دارد؛ اما ارتباطات حوزه تنها به اخبار محدود نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو طراحی اپلیکیشن طلوع در دستور کار قرار گرفت که برای اولین بار سطح فناوری‌های این حوزه را از ویندوز به اندروید ارتقاء داد و هم‌اکنون افتخار داریم که در این اپلیکیشن میزبان حدود ۱۲۰۰۰ طلبه هستیم. زیرساخت دیگر، تأسیس و راه‌اندازی سامانه آموزش‌های مجازی و تلویزیون اینترنتی حوزه است؛ اما حرکت تحولی دیگری که اکنون درباره آن توضیح خواهم داد ایجاد جبهه مقاومت سایبری در حوزه علمیه خراسان است که در مقام نام‌گذاری برای این حرکت عظیم در حوزه فضای مجازی به پاسداشت خون سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، از عنوان جبهه مقاومت استفاده کردیم. هدف از ایجاد این جبهه تمرکز و تجمیع ظرفیت‌ها و برآیندگیری نیروها در این عرصه برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای معاندین نسبت به حضور و بروز حوزه انقلابی است. به‌هرحال بدیهی است که بدخواهان نظام اسلامی چنین تحولات عظیمی در حوزه و توسعه حوزه انقلابی را برنمی‌تابند.

مدیر طرح و برنامه حوزه علمیه خراسان به فعالیت ۱۵۰ ادمین و عضویت بالغ‌بر ۳۴هزار طلبه در جبهه مقاومت سایبری حوزه علمیه خراسان اشاره و عنوان کرد: ما حوزه علمیه را بنا بر منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ارشادات و تعیین خط‌مشی‌های کاری از سوی مدیر محترم حوزه علمیه خراسان، یک کل واحد می‌دانیم و هرگونه خط‌کشی و مرزبندی که منجر به مخدوش شدن وحدت و همدلی شود را نفی می‌کنیم و بر این اساس تمام تلاش مرکز مدیریت بر وحدت، همدلی و هم‌افزایی حوزویان قرارگرفته است و تنها خط کش و دلیلی که ممکن است کسی یا گروهی را از حوزه انقلابی جدا کند، خطوط قرمز حوزه انقلابی هست.

وی خطوط قرمز حوزه انقلابی را آرمان‌های حضرت امام (ره)، منویات، رهنمودها و ارشادات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و پاسداشت خون شهدا برشمرد و ابراز کرد: در درون این چارچوب، گروه‌های مختلف فکری و سیاسی و سلایق مختلف مدیریتی، ظرفیت محسوب می‌شوند و همه تلاش ما بر استفاده حداکثری از این ظرفیت‌هاست.

ظهیری ارزشمندترین دستاورد تحولی حوزه علمیه انقلابی خراسان را وحدت، همدلی و هم‌افزایی میان علمای اعلام، اساتید معظم و طلاب معزز دانست و اذعان کرد: حفظ وحدت، هماهنگی و همدلی مورد تأکید و حمایت مدیر محترم حوزه و دبیر محترم شورای عالی است. ظهیری با تأکید بر صیانت از این دستاورد، اظهار کرد: جبهه مقاومت سایبری با همه قدرت در برابر ایجاد تفرقه، تشویش اذهان طلاب و ایجاد گسست در حوزه انقلابی می‌ایستد.

مدیر طرح و برنامه حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان گام‌های تحولی فراوانی را برای بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی برداشته است که از آن جمله سامانه‌ها، پایگاه‌های تحت وب و پورتال‌های متعدد برای استفاده طلاب، اساتید و نهادهای انقلابی حوزوی است و درمجموع می‌توان نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی حوزه خراسان را بی‌نظیر و یا حداقل کم‌نظیر توصیف کرد.

ظهیری در پایان آمادگی حوزه علمیه خراسان جهت دریافت پیشنهاد‌ها و طرح‌های طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه در مسیر توسعه تحول درزمینهٔ ارتباطات و اطلاع‌رسانی و تداوم آن را اعلام کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 60