رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات کسب وکارهای آسیب دیده ناشی از کرونا از آبان ماه
رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات کسب وکارهای آسیب دیده ناشی از کرونا از آبان ماه

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مدت باز پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای آبان ماه سال جاری تعیین شد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یونسی رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: با عنایت به مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای آبان ماه سال جاری تعیین می گردد.

وی ادامه داد: سقف مهلت زمانی تشکیل پرونده و بررسی امکان برخورداری از تسهیلات طرح یادشده در سامانه کارا تا ۵ مردادماه و مهلت پرداخت تسهیلات توسط موسسه عامل تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

یونسی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات براساس لیست شاغلین در واحد کسب و کار، به صورت یک مرحله ای و به ازای هرشاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی که با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحب کسب و کارقرار می گیرد تعیین می گردد.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کارهای فرهنگی و هنری دارای مجوز که در بحران کرونا آسیب دیده اند می رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا  در مهلت باقی مانده  ثبت نام نمایند.

وی بیان کرد: سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته های کسب و کارهای  آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

یونسی ادامه داد: کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی(بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

یونسی در خصوص ضوابط بهره‌مندی کسب وکارهای آسیب دیده ناشی از کرونا از تسهیلات گفت : اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید که در رسته های ۱۳ گانه مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده و آن دسته از کسب و کارهایی که به تأیید کارگروه مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا می رسد و در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه هستند، بر اساس ضوابط تعیین شده، صرفاً برای یک بار مشمول دریافت تسهیلات این دستورالعمل می‌شوند.

وی ادامه داد: از جمله شرایط این است که واحد کسب ‌و کاری که در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشد و شاغلان آنها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده‌ باشند، همچنین لیست بیمه اسفندماه ۹۸ پرداخت شده باشد و مبنای پرداخت تسهیلات، بیشترین فهرست بیمه های ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت می باشد.

یونسی تصریح کرد:  فعال بودن کسب و کارها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی ۶۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کار فرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که  وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، عنوان کرد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه به آبانماه تغییر و در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است؛ برای اطلاع از شیوه نامه ها و وثیقه های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  به نشانی  https://khrz.farhang.gov.ir/  مراجعه فرمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12