رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح محله ما منطقه ۳ از سال ۹۷ تاکنون هزینه شده است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح محله ما منطقه ۳ از سال ۹۷ تاکنون هزینه شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: از سال ۹۷ تاکنون، پنج میلیارد تومان در قالب طرح محله ما منطقه ۳ هزینه شده و ۱.۸ میلیارد تومان نیز در مرحله نظرسنجی است و در سال ۱۴۰۰ وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ احسان اصولی در ادامه طرح چهارشنبه‌ها با محلات، با جمعی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد دیدار و گفتگو کرد.

اصولی در این نشست با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد، با محوریت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، از ابتدای فعالیت خود سعی بر ارتقاء کارآمدی و بهره‌وری شوراهای اجتماعی محلات داشته است، گفت: در این مسیر سعی شد از تجربیات شهرهای مختلف بهره گرفته شود تا روشی اثربخش را در مشهد پیاده‌سازی کنیم.

وی در ادامه اظهارکرد: شورای اجتماعی محلات باید نهادی موثر و تاثیرگذار در سطح هر محله باشد و برای تحقق این مهم شورای شهر دو مصوبه داشته و شهرداری را مکلف به اجرای آن‌ها کرده است؛ نخست هزینه ۵ درصد از اعتبارات عمرانی مناطق با نظر شوراهای اجتماعی محلات است. موضوع مهمی که متاسفانه علیرغم مصوبه شورای شهر، تا پیش از سال ۹۷ اجرایی نمی‌شد.

اصولی با بیان اینکه پنج درصد اعتبارات عمرانی با آغاز به کار طرح محله ما تخصیص پیدا کرد، تصریح کرد: علاوه براین، به واسطه همین نشست‌هایی که با شوراهای اجتماعی محلات داشتیم، مقرر شد پنج درصد از اعتبارات برنامه‌های فرهنگی نیز با نظر این شوراها هزینه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا مانع از تحقق برخی از این موضوعات شده ولی تصمیمات شورای پنجم در بحث شوراهای اجتماعی محلات، به مثابه ریل‌گذاری است که همیشه و در هر دوره‌ای قابل بهره‌یرداری و استفاده است.

اصولی با بیان اینکه منطقه ۳ شهرداری مشهد دارای ۱۶ محله است، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که اعضای شوراهای اجتماعی محلات این منطقه افرادی فعال و دلسوز بوده و مجدانه پیگیر مسائل محله خود هستند.

وی در پایان به اعتبارات هزینه شده در طرح محله ما منطقه ۳ پرداخت و گفت: از سال ۹۷ تاکنون، پنج میلیارد تومان در قالب طرح محله ما منطقه ۳ هزینه شده و ۱.۸ میلیارد تومان نیز در مرحله نظرسنجی است و در سال ۱۴۰۰ وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 80