رئیس پلیس فتا رشتخوار: هشدار پلیس فتا در خصوص سایت‌های جعلی یارانه‌ها
رئیس پلیس فتا رشتخوار: هشدار پلیس فتا در خصوص سایت‌های جعلی یارانه‌ها

رئیس پلیس فتا شهرستان رشتخوار در خصوص کلاه‌برداری با ارسال پیامک انبوه با عنوان قطع یارانه‌ هشدار داد و گفت: شهروندان برای بررسی یارانه خود حتماً از طریق سایت‌های رسمی اقدام کنند.

 به گزارش اختر شرق؛ ستوان اسماعیل سعیدی رئیس پلیس فتا شهرستان رشتخوار گفت: سود جویان با طراحی سایت‌های جعلی با ارسال پیامک به شهروندان با متن، یارانه شما قطع شد ثبت‌نام در لینک yaranem.com سایت مذکور بانام سامانه یارانه نقدی شبیه‌سازی‌شده و در هنگام واردکردن اطلاعات مربوطه ابتدا مبلغ دو هزار تومان به‌منظور کارمزد، اطلاعات کارت‌بانکی شهروندان را دریافت می‌کنند.

ستوان سعیدی این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و گفت: سودجویان با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به سایت درگاه پرداخت بانکی جعلی هدایت و اطلاعات بانکی آنان را به سرقت می‌برند که معمولاً کاربران بدون توجه به آدرس سایت به‌ظاهر سایت‌ها اعتماد می‌کنند و منجر به خالی شدن حساب این افراد می‌شود.

وی افزود: در این شیوه فیشرها پس از طراحی سایت‌های مشابه سایت اصلی، آن را در اینترنت انتشار می‌دهند و به‌منظور هدایت قربانیان با ایجاد پیامک‌های انبوه از شماره‌های مختلف و… با کلیک بر لینک ارسالی افراد را به سایت شبیه‌سازی‌شده خود هدایت که در اقدام اول اطلاعات حساب بانکی افراد را به سرقت و در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: طبق اعلام وزارت رفاه شهروندانی که یارانه آن‌ها قطع شود می‌توانند به مدت دو ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh10.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند و فرآیند بررسی اعتراض از زمان ثبت درخواست تا پاسخ کاملاً غیرحضوری صورت بود.

سعیدی با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان هشدار داد: به‌هیچ‌عنوان به فریب پیامک‌های دروغین را نخورید درصورتی‌که به هر علت، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت‌بانکی خود را درج کردید بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر شهرستان است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 28