رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق استان: اصلاح در بخش «اقتصاد برق»، نیازمند وضع قوانین و مقررات جدید است
رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق استان: اصلاح در بخش «اقتصاد برق»، نیازمند وضع قوانین و مقررات جدید است

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق (شعبه) خراسان رضوی گفت: اصلاح در بخش «اقتصاد برق»، نیازمند وضع قوانین و مقررات جدید و توجه ویژه به تعهدات دولت در قبال بخش خصوصی فعال در این حوزه است.

به گزارش اختر شرق؛ حسن سویزی، رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق (شعبه) خراسان رضوی بابیان اینکه اصلاح در بخش «اقتصاد برق»، نیازمند وضع قوانین و مقررات جدید و توجه ویژه به تعهدات دولت در قبال بخش خصوصی فعال در این حوزه است، عنوان کرد: در قانون پیش‌بینی‌شده است که بخش خصوصی فعال باید به حوزه صنعت برق ورود پیدا کند اما این مسئله مستلزم آن است که اقتصاد برق اصلاح شود و تحقق این مهم نیازمند قوانین و مقررات جدید می‌باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت بایستی با مجلس شورای اسلامی در این خصوص نشستی برگزار کند تا بدین ترتیب قیمت برق از نرخ ارز و تورم تبعیت کند

سویزی در پایان اذعان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد نرخ رشد ظرفیت نیروگاهی ایران در دهه ۹۰ از ۸.۸ درصد به ۲.۲ درصد کاهش‌یافته است؛ درحالی‌که میزان مصرف برق سالانه بین ۵ تا ۷ درصد در حال افزایش است. این به معنای آن است که میزان نیروگاه‌های ساخته‌شده متناسب با میزان افزایش مصرف نیست و علت این عقب‌ماندگی هم کاهش سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های جدید است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 106