رئیس مرکز امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد: میزان واکسیناسیون دُز یادآور نوبت دوم بسیار پایین‌تر از انتظار است
رئیس مرکز امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد: میزان واکسیناسیون دُز یادآور نوبت دوم بسیار پایین‌تر از انتظار است

رئیس مرکز امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به کسانی که سفرهای زیارتی و ضروری خارج از کشور دارند توصیه می‌کنیم که مدیریت واکسیناسیون خود را تا قبل از انجام سفر داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر زهرا نهبندانی در این باره عنوان کرد: میزان واکسیناسیون انجام شده در نوبت یادآور دوم با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته پایین بوده و از مردم می‌خواهیم که به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و دُز یادآور خود را دریافت کنند تا به وضعیت بدتر کرونایی دچار نشویم.

وی تصریح کرد: از تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از زمان دریافت آخرین دُز واکسنشان گذشته می‌خواهیم که جهت دریافت دُز یادآور خود به یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

رئیس مرکز امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی واکسن‌های موجود تائید شده هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون واکسن‌های برکت، نورا، اسپایکوژن و سینوفارم به تعداد کافی موجود است و تنها نیازمند حضور پررنگ و به‌موقع مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم.

دکتر نهبندانی با ذکر این نکته که از زمان شروع واکسیناسیون نوبت یادآور دوم تاکنون ۸۰۰ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است، تاکید کرد: از زمان آغاز برنامه واکسیناسیون کرونا اعداد ۹۸.۸۹، ۸۶.۶۵، ۴۰.۱۰ و ۳.۵۸ درصد در دُزهای اول تا چهارم افراد بالای ۱۲ سال و اعداد ۱۵.۶۳ و ۷.۹۲ درصد در دُزهای اول و دوم افراد ۵ تا ۱۲ سال به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: تست pcr منفی در موارد ورودی به کشور که فاقد کارت واکسن و دُز یادآور هستند الزامی است و ما در ورودی‌هایی که بیش از شش ماه از زمان آخرین دُزشان گذشته پاسخ منفی را می‌خواهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 68