رئیس قوه مقننه در مشهد: ترورهای دهه ۶۰ باهدف ضربه زدن به‌نظام اسلامی صورت می‌گرفت
رئیس قوه مقننه در مشهد: ترورهای دهه ۶۰ باهدف ضربه زدن به‌نظام اسلامی صورت می‌گرفت

رئیس قوه مقننه گفت: در دهه ۶۰ ترورهای فراوانی برای ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ محمدباقر قالیباف در آیین گرامیداشت شهید ترور حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب در مشهد اظهار کرد: منافقین که بدترین اقدامات را علیه ایران، انقلاب و مردم در طول تاریخ انجام دادند، ترورهای دهه ۶۰ را به هدف آسیب زدن به‌نظام اسلامی انجام دادند.

وی افزود: منافقین به گمان محاسبات خود، با ترور در تلاش برای ترساندن و ناامید کردن مردم از این انقلاب بودند ولی غافل از اینکه مردم پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهید کامیاب جز شهیدانی هستند که قبل و بعد از انقلاب تأثیرات شگرفی بر جامعه مشهد گذاشتند که ازاین‌رو منافقین تصمیم به ترور این شخصیت والا گرفتند.

ترورها موجب استوارتر شدن مردم در مسیر انقلاب شد

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منافقین در فاصله تیرماه تا شهریور سال ۶۰ بیش از ۱۰۰ مسئول انقلاب را در کنار مردم به شهادت رساندند تا به‌نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند ولی غافل از این بودند که این ترورها موجب استوارتر شدن مردم در مسیر انقلاب می‌شود.

وی با اشاره به اصل مترقی ولایت‌فقیه اظهار کرد: اصل مترقی ولایت‌فقیه بر اساس مبانی احکام اسلامی‌_قرآنی و عقلانی از سوی امام راحل مطرح شد و مردم نیز بینش والای معمار کبیر انقلاب اسلامی را به‌خوبی درک کردند.

قالیباف تصریح کرد: در حقیقت شهدا فرزندان مکتب امام راحل هستند که پیام معمار کبیر انقلاب اسلامی برای ارائه یک الگوی حکمرانی الهی را به‌خوبی درک کردند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند و گواه این امر نیز شهدای حزب جمهوری اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای پیروزی انقلاب اسلامی است.

در کشور به انقلاب اقتصادی نیاز داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: امروزه در کشور به انقلاب اقتصادی نیاز داریم که در آن باید دولت و مجلس صرفاً در مسیر تسهیل گری نقش ایفا کند.

قالیباف گفت: در انقلاب اقتصادی باید کار اصلی را خود مردم و نخبه‌های اقتصادی و کارآفرینی انجام دهند تا شاهد اتفاقات خوب در این مسیر باشیم.

وی افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند ایجاد ناامیدی کنند و کشور را در حالت بن‌بست نمایش دهند ولی از این امر غافل هستند که در فرهنگ شهادت بن‌بستی وجود ندارد چراکه این فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های الهی است.

جبهه مقاومت، جبهه‌ی عزت اسلامی و امنیت ملی

رئیس قوه مقننه بابیان اینکه درواقع جبهه مقاومت با اقدامات فاخر خود باعث عزت مسلمانان در سطح بین‌المللی و امنیت ملی شده است، مطرح کرد: اقدامات جبهه مقاومت به همگان نشان داد هرگاه کار به دست مردم انجام‌شده است بهترین اتفاقات رخ‌داده است و شاهد دیگر این امر نیز مدیریت هشت سال دفاع مقدس توسط مردم است.

فضای مجازی، فضای کسب‌وکار نسل جوان

رئیس مجلس همچنین با تأکید بر نقش کلیدی فضای مجازی در زندگی امروزه ، اظهار کرد‌: امروزه فضای کسب‌وکار نسل جوان ایران در فضای مجازی است و ما به دنبال ایجاد یک بستر مناسب و امن برای این موضوع هستیم.

وی گفت: همچنین فضای مجازی مثل یک شمشیر دولبه است که باید خیلی مراقبت نمود چراکه همین فضای مجازی موجب ایجاد اتفاقات ناگوار همچون شهادت شهید بزرگوار فخری زاده شده است.

قالیباف در پایان اظهار کرد: فضای مجازی همچنین یک بستر مناسب به جهت جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است که نخبگان این عرصه باید بیش از این فعال باشند.

لازم به ذکر است ‌؛ این مراسم با حضور گسترده مردم و ارادتمندان به شهدا در تالار شهر مشهد برگزار شد و همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهید ترور حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی تجلیل شد.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 43