رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: مهارت آموزی در هنرستان‌های کشاورزی باید روی حلقه‌هایی اتفاق بیفتد که امروزه گرفتار آن هستیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: مهارت آموزی در هنرستان‌های کشاورزی باید روی حلقه‌هایی اتفاق بیفتد که امروزه گرفتار آن هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مهارت آموزی در هنرستان کشاورزی باید هدفمند شود و روی حلقه‌هایی اتفاق بیفتد که امروز گرفتارش هستیم و بدان نیاز داریم. باید بین هنرستان کشاورزی و مجموعه ۴۹۰هکتار گلخانه‌ای که امروز در استان فعالیت می‌کند، ارتباطات ایجاد شود.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم افتتاح بزرگترین گلخانه آموزشی کشور و امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی و ترویجی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در هنرستان کشاورزی شهید یوسفی۲ مشهد برگزار شد.

محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه مراکز آموزشی عالی با آن دست به گریبانند این است که به مهارت همزمان با آموزش توجه نمی‌شود. امروز قریب به اتفاق فارغ التحصیلان هنرستان‌ها دارای شغل هستند، به عبارتی کارفنی توام با تحصیل، علاوه براینکه به فرد مهارت می‌دهد اعتماد به نفس را نیز پرورش می‌دهد. به جوان جرات و جسارت می‌دهد که حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد: معضل سیستم اداری موازی کاری است، اگر داشته‌هایمان را کنار هم بگذاریم قهرمان ملی حوزه کشاورزی از خراسان رضوی خواهد بود. ما در مجموعه سازمان جهادکشاورزی آمادگی داریم که هنرستان‌های کشاورزی را به کشاورزان بزرگ معرفی کنیم. کشاورزان باید به این مجموعه‌ها دسترسی داشته باشند و در کارگاه‌های آموزشی که توسط متخصصین و مشاورین کسب و کار برگزار می‌شود شرکت نمایند.

وی ادامه داد: کشاورز باید بداند اگر روزی برای مجموعه تولیدی خود نیرو می‌خواهد اولین جایی که باید مراجعه کند هنرستان‌های کشاورزی است. ایجاد ارتباط بین هنرستان‌های کشاورزی با تشکل‌ها و تعاونی‌های تولیدی روستائی نیز به شکوفایی بیشتر کشاورزی استان کمک می‌کند.

اورانی گفت: مهارت آموزی در هنرستان کشاورزی باید هدفمند شود و روی حلقه‌هایی اتفاق بیفتد که امروز گرفتارش هستیم و بدان نیاز داریم. باید بین هنرستان کشاورزی و مجموعه ۴۹۰هکتار گلخانه‌ای که امروز در استان فعالیت می‌کند، ارتباطات ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان نماینده تام الاختیار سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی آمادگی همکاری با متصدیان حوزه هنرستان‌های کشاورزی دارند تا بررسی شود چه امکانات و کمک‌هایی را می‌توانیم در اختیار مجموعه هنرستان‌های کشاورزی قرار دهیم تا باعث شکوفایی کشاورزی استان شود. در سمت مقابل بررسی شود مجموعه مدیریتی هنرستان‌های کشاورزی در شهرستان‌ها چه کمکی می‌توانند به جهادکشاورزی نمایند تا بتوانیم بهره وری بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 59