رئیس دادگستری تایباد: ۹۲ درصد از پرونده‌هایی قضایی تایباد رسیدگی شده است
رئیس دادگستری تایباد: ۹۲ درصد از پرونده‌هایی قضایی تایباد رسیدگی شده است

رئیس دادگستری شهرستان تایباد گفت: پارسال در این شهرستان به ۹۲ درصد پرونده‌های ورودی قضایی رسیدگی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسن رضایی منفرد، رئیس دادگستری تایباد، در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: جرائمی همچون مواد مخدر، دعاوی خانوادگی، نزاع‌های دسته‌جمعی، سرقت و تصادفات در یک سال گذشته در صدر جرائم قضایی در تایباد قرارگرفته‌اند.

وی در خصوص پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در تایباد عنوان کرد: علیرغم روال عادی که پرونده‌های ورودی با روند افزایشی روبروست؛ کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی را در سال گذشته داشته‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان تایباد ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه سجام، مردم می‌توانند هرگونه جرائم و تخلفات را در این سامانه اعلام کنند تا به جرائم اعلام‌شده به‌صورت گمنام رسیدگی شود.

رضایی منفرد با ذکر اینکه کمبود اشتغال می‌تواند پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را افزایش دهد؛ بیان کرد: تبلیغ‌های دینی توسط روحانیون، زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و آشنایی کودکان و نوجوانان با جرائم توسط آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر جمعیت مساجد بیشتر شود؛ میزان پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها کمتر می‌شود و اگر جمعیت مساجد کمتر شود میزان پرونده‌های ورودی بیشتر می‌شود.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 65