رئیس اداره گاز تایباد: پس از دهستان کرات نوبت گازدار شدن روستاهای دهستان پایین ولایت
رئیس اداره گاز تایباد: پس از دهستان کرات نوبت گازدار شدن روستاهای دهستان پایین ولایت

در کلیه روستاهای دهستان کرات شهرستان تایباد لوله‌کشی گاز انجام شد و به‌غیراز روستای کوه آباد علمک های گاز نیز نصب‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس اداره گاز شهرستان تایباد گفت: با تلاش‌های انجام‌شده روند گازرسانی به محور کرات انجام‌شده و روستاهایی که علمک گذاری شده هستند، به‌زودی شعله گاز در آنجا روشن خواهد شد.

رضا حاجی ستوده در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بابیان اینکه پروژه گازرسانی محور کرات از سال ۹۶ مطالعه و از سال ۹۷ کلید خورد، اما بنا به دلایلی روند کار کند بود، این موضوع از سال ۹۹ موضوع به‌صورت ویژه دنبال شد، عنوان کرد: بهمن ۹۹ محور کرات گازدار شد و از آن زمان تاکنون مراحل اداری پروژه در حال انجام بود، مواردی از قبیل موضوع افزایش ظرفیت ایستگاه تایباد تا بتواند شهر تایباد و دهستان کرات را به‌صورت هم‌زمان تحت پوشش قرار دهد.

رئیس اداره گاز گفت: باوجود مشکلات فراوان، تلاش کردیم تا موضوع اتصال شبکه به زمستان امسال نرسد و خوشبختانه امروز به نتیجه رسید و با طی روند تشریفات به‌زودی انجام خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت علمک گذاری برخی روستاها، اظهار کرد: حدود دو هزار و ۷۰۰ علمک برای گازرسانی دهستان کرات موردنیاز است که تاکنون دو هزار و ۴۰۰ علمک نصب‌شده است.

وی ادامه داد: در روستاهای پشته، رهنه و کرات پروژه تکمیل‌شده و به لطف خدا تا پنج‌شنبه آینده شعله گاز در این روستاها روشن خواهد شد، روستاهای فرزنه و ایله ۹۵ درصد و قلعه نو و آبقه ۷۰ درصد علمک گذاری شده است اما در خصوص روستای کوه آباد، موضوع علمک گذاری از دست ما خارج است و واحدهای مختلفی در آن دخیل هستند، بااین‌حال درخواست کردیم علمک های کوه آباد هم سریع‌تر نصب شوند.

حاجی ستوده اظهار کرد: بزرگ‌ترین معضل بروکراسی ما در حال حاضر در روستاهایی که آماده تحویل اشتراک هستند، تأییدیه‌های نظام‌مهندسی است که متقاضیان ایم روستاها باید سریع‌تر جهت دریافت تأییدیه اقدام نمایند تا این موضوع نیز حل گردد، پیش‌بینی بنده این است که تا پایان آبان ماه کل متقاضیانی که علمک در مسیر منازل آن‌ها نصب‌شده باشد، از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

ایستگاه کشکک در دهستان پایین ولایت گازدار شد

رئیس اداره گاز شهرستان تایباد در خصوص روستاهای کشکک و محسن‌آباد در دهستان پایین ولایت تایباد نیز گفت: یکی از گلایه‌های مردم محسن‌آباد و کشکک این بود که خط انتقال گاز به تایباد از مسیر روستاهای آن‌ها می‌گذشت اما این روستاها را تغذیه نمی‌کرد، درواقع این‌یک موضوع فنی است و این خط پرفشارترین خط انتقال شهرستان است.

حاجی ستوده بیان کرد: ایستگاه کشکک برای شکستن فشار خط انتقال ایجاد شد، این ایستگاه موظف است دو روستای کشکک و محسن‌آباد را تغذیه کند، در حال حاضر لوله‌گذاری‌ها در این دو روستا انجام‌شده و در موضوع علمک گذاری به‌زودی با پیمانکار عقد قرارداد خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر اصل قضیه گازدار شدن شبکه است که امروز ایستگاه کشکک گازدار شد، در مرحله بعدی خروجی ایستگاه برای گازدار شدن شبکه تا منازل روستاها است، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر آذرماه اشتراک‌پذیری این دو روستا نیز انجام خواهد شد و پیگیر وضعیت علمک گذاری این دو روستا خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ تعداد خانوار تحت پوشش این دو پروژه در دو دهستان کرات و پایین ولایت تایباد شش هزار خانوار و مجموعاً ۱۸ هزار نفر می‌باشد که با گازرسانی به این خانوارها، ضریب گازرسانی شهرستان به صد درصد خواهد رسید.

ناحیه تایباد شامل دو شهرستان تایباد و باخرز ۵۴ هزار مشترک گاز دارد و به‌طور متوسط ماهانه ۱۰۰ علمک گاز به هر یک از چهار شهر تایباد، کاریز، مشهدریزه و باخرز افزوده می‌شود.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 122