رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد منصوب شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد منصوب شد

با حضور فرماندار شهرستان تایباد، قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هیئت همراه، معاونین فرمانداری، رئیس اداره آموزش‌وپرورش و دیگر اعضاء حاضر در جلسه آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این مراسم محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد با اشاره به فعالیت‌های خوب انجام‌شده در سال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد با مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد با همکاری و همراهی فعالان فرهنگی و هنری گام‌های مناسبی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر شاهد رخدادهای اثربخش و مناسبی در حوزه فرهنگ و هنر در این خطه مرزی باشیم.

وی اظهار کرد: هنر یکی از بخش‌های تأثیرگذار در جامعه است اما در حوزه اقتصادی دیربازده، به همین دلیل ممکن است سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه نشود. البته در این خصوص تصویب پیوست فرهنگی طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی، قطعاً می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مهندس سیاح در ادامه به تشریح سه مؤلفه مهم در شهرستان تایباد پرداخت و گفت: مهم‌ترین مؤلفه تایباد ظرفیت و مشارکت اجتماعی مردم است، در حوزه هنری باید بتوانیم از ظرفیت و مشارکت مردم بهره بگیریم، ما در تایباد ظرفیت‌ها و شخصیت‌های بسیار مهم با تمام مؤلفه‌های کشوری دارا هستیم.

وی افزود: با توجه به عرصه فرهنگی و اقتصاد هنر می توانیم تحول بنیادین ایجاد کنیم در دوره کاری که در شهرستان بودم، حضور و مشارکت مردم را به ویژه در جریان شیوع کرونا دیدم و کم نظیر بود. البته برداشته شدن محدودیت های کشوری و طولانی شدن دوره بیماری و همزمانی با برخی مناسبت ها و تعطیلات تابستانی دست به دست هم داد تا در مرحله دوم شیوع بیماری، مانند دوره قبل نباشد.

وی پس از مشارکت عمومی، ظرفیت زیاد انسانی در حوزه هنری مرز دوغارون را از دیگر مولفه های مهم شهرستان برشمرد و گفت: اشتراکات وسیع فرهنگی و هنری دو سوی مرز می تواند در برقراری ارتباطات موثر حتی در حوزه اقتصادی تاثیر گذار باشد.

فرماندار تایباد تصریح کرد: کم رنگ شدن برنامه های فرهنگی و هنری می تواند اثر مخرب برای جامعه داشته باشد، بنابراین مهمترین وظیفه ای که داریم فضا سازی و برنامه ریزی برای فرهنگ و هنر در شهرستان است.

در پایان مهندس سیاح فرماندار شهرستان ضمن آرزوی موفقیت و قدردانی از تلاش های عباس برزو رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، جابر آفریدون را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد معرفی نمود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12