رئیس اداره تعاون روستایی کاشمر: زنبور داری شغلی ثابت با درآمدی پایدار است
رئیس اداره تعاون روستایی کاشمر: زنبور داری شغلی ثابت با درآمدی پایدار است

در راستای ارتقاء بهره وری و افزایش مهارت‌های شغلی زنبورداران شهرستان، کارگاه آموزشی پرورش زنبور عسل درمحل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ رئیس اداره تعاون روستایی کاشمر در کارگاه آموزشی گفت: اکثر مناطق کشور با داشتن منابع غنی طبیعی از جمله پوشش گیاهی گسترده در کنار مزارع و باغات کشاورزی، فرصت مناسبی را برای پرورش زنبور عسل بوجود آورده اند.
بنیامین حسین زاده با اشاره به امکان پرورش زنبور عسل و مزیت‌های این حرفه افزود: کار پرورش را می‌توان با سرمایه کم شروع کرد و به مرور آن را گسترش داد، امکان آموزش زنبورداری نیز با هزینه کم فراهم بوده و مواد اولیه مورد نیاز آن به راحتی در تمامی نقاط کشور تهیه و در دسترس میباشد.
وی ادامه داد: محصولات اصلی تولید زنبورعسل شامل عسل، ژل رویال، زنبور ملکه، بره موم و حتی کلونی به شرط کیفیت خوب و بازاریابی مناسب همیشه از بازار مصرف خوبی برخوردار است و می‌توان گفت جزء کسب و کارهایی است که درآمدی پایدار ایجاد می‌کند.
رئیس اداره تعاون روستایی کاشمر بیان کرد: این کارگاه آموزشی به‌منظور فراهم آوردن بستر همکاری و توسعه فعالیت‌های مهارت‌محور، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود منطقه و همچنین کمک به توسعه مهارت‌های شغلی روستایی برگزار شده است.
حسین زاده اظهار کرد: زنبورداران شهرستان بایستی ضمن آشنایی با روشهای نوین پرورش زنبور عسل و استفاده از تجربیات و تخصص کارآفرینان و تولیدکنندگان پیشرو در منطقه و استان، همکاری لازم را نیز با شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان داشته تا این شرکت بتواند در زمینه تامین نهاده‌ها و همچنین بازاریابی محصولات تولیدی آنان با برند شرکت و شهرستان در فروشگاه‌ها و نمایشگاههای مختلف کشوری و استانی اقدام نماید.

خبرنگار:فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 42