رئیس‌کل دادگستری استان: تشکیل مجموعه ویژه رسیدگی به جرائم مفاسد اقتصادی
رئیس‌کل دادگستری استان: تشکیل مجموعه ویژه رسیدگی به جرائم مفاسد اقتصادی

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از تشکیل مجموعه ویژه رسیدگی به جرائم و برخورد با مفاسد اقتصادی در مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ غلامعلی صادقی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در این زمینه گفت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد قوه قضائیه و همچنین دادستانی کل کشور و باهدف پیشگیری از وقوع جرائم مهم اقتصادی و مقابله با جرائم خاص، تشدید در برخوردها، تسریع در تعقیب، تحقیق، رسیدگی و اجرای احکام این‌گونه پرونده‌ها مجموعه‌ای از شعب در سطوح مختلف دادرسی برای رسیدگی‌های ویژه تعیین شدند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: بر این اساس و باهدف پیوستگی در اقدامات درزمینهٔ مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی تعداد ۴ شعبه بازپرسی، شعبه اظهارنظر، با نظارت مستقیم یکی از معاونین دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین یک شعبه دادگاه کیفری ۲ مشهد در محل دادگاه انقلاب اسلامی، یک شعبه دادگاه کیفری یک و نیز یک شعبه از شعب دادگاه تجدیدنظر در ستاد دادگستری استان بدین منظور مستقر خواهند بود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات موفقیت‌آمیز مجموعه قضایی استان درزمینهٔ برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در این فرایند پیگیری خواهیم کرد تسریع در اجرای احکام متهمان این‌گونه پرونده‌هاست و به همین منظور یک شعبه ویژه برای احکام پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیز در نظر گرفته‌شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71