ذخیره بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب در پشت بند‌های آبگیر خلیل آباد
ذخیره بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب در پشت بند‌های آبگیر خلیل آباد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد از ذخیره دو میلیون متر مکعب آب در پشت بند‌های آبگیر شهرستان خبر داد و گفت: آبگیری پشت این بندها سبب تقویت سفره‌ آب زیر زمینی می شود و در آینده نیز شاهد تقویت آب چاه‌های کشاورزی و قنوات این منطقه خواهیم بود.

به گزارش اختر شرق و به نقل از یار خراسانی؛ مهدی مظفر جلالی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از هواشناسی، ارتفاع بارش‌های مورخه ۴ و ۵ فروردین ماه، حدود ۴۸ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه طی بازدید و بررسی‌های به عمل آمده بالغ بر دو میلیون متر مکعب آب در مخازن ۱۵ بند خاکی و سنگی ملاتی این شهرستان ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: آبگیری پشت این بندها سبب تقویت سفره‌ آب زیر زمینی می شود و در آینده نیز شاهد  تقویت آب چاه‌های کشاورزی و قنوات این منطقه خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی خلیل آباد با تاکید بر اینکه بارش‌های کافی و ذخیره‌سازی آب دلیل بر اسراف منابع آبی نیست، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری خوب مردم همانند سال های گذشته، امسال با توجه به بارش های خوبی که داشته ایم شاهد قطعی آب نباشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3