۵۰ درصد از اعضای صندوق اعتباری هنر منطقه ترشیز بیمه شده اند
۵۰ درصد از اعضای صندوق اعتباری هنر منطقه ترشیز بیمه شده اند

نماینده مدیرکل صندوق اعتباری هنر کشور و مسئول دبیرخانه تکریم اصحاب و فرهنگ و هنر و مسئول گروه هنری استان خراسان رضوی در سفر یک روزه خود با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و فیض آباد دیدار کردند.

به گزارش اخترشرق؛ مسؤل دبیرخانه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر استان در نشست با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و فیض آباد که در محل اداره ارشاد اسلامی کاشمر برگزار شد، بیان کرد: تعداد زیادی از هنرمندانی که در صندوق هنر ثبت نام کردند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، از ۶۷ نفر از بردسکن که درصندوق هنر ثبت نام کردند ۴۱ نفر و از ۲۰۷ نفر کاشمر ۱۰۳ نفر و از ۱۵ نفر خلیل آباد ۴ نفر بیمه شده اند.
محمد صفار پس از شنیدن مسائل و مشکلات هنرمندان توسط روسای ادارات، گفت: بسیاری از هنرمندان فرهنگ و هنر که بسیار فعال هستند ولی عضو صندوق اعتباری هنر نیستند و این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند و باید در جهت شناسایی و ترغیب این عزیزان به عضویت صندوق هنر گام برداریم.
وی افزود: سه موضوع سامانه‌ای است، اصحاب رسانه از سامانه‌ی e-resaneh اقدام می‌کنند و اهل قلم و نویسندگان با ۷ زیر رشته از سامانه «سرای اهل قلم» اقدام می‌کنند و خدماتشان مثل بیمه را هم از همان سامانه تقاضا می‌دهند.
صفار با بیان که بیشترین مشکل در عضویت هنرمندان است و افرادی که جهت تمدید مراجعه می‌کنند مشکلات کمتری دارند، گفت: صندوق اعتباری هنر فعلاً مبنایی بر حذف افراد ندارد و اگر فردی در حال حاضر از این گردونه جدا و حذف و غیر فعال است، به خودی خود در آینده حذف خواهد شد.

جواد روشندل مسئول گروه هنری در استان خراسان رضوی در این نشست بیان کرد: فلسفه حضور در کاشمر، حل مشکلات در مبدا به صورت مستقیم و مصداقی و موردی است و این کار برای اولین بار از کاشمر شروع شده است.
وی با اشاره به این که صندوق اعتباری هنر پسوند ارشاد ندارد، خاطر نشان کرد: هر هنرمندی که محصول خلاقیت، فکر و اندیشه‌اش به جامعه ارائه شود، با حمایت هر ساختاری که باشد، استحقاق عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارد.
وی افزود: حمایت صندوق معطوف به تاثیر اجتماعی در فرهنگ عمومی است و حفظ توازن و تعادلش به تشخیص کارشناسان و هماهنگی کارگروه‌ها و روسای ادارات است.
روشندل با بیان که صندوق در طی این سالیان ورود هر کسی را که توانسته ورود پیدا کند به منزله استمرار بوده، گفت: از سال ۹۲ با اصل شفافیت خدمات دولت شروع به بررسی کرده که هنرمندان چه کار کردند و اصل بر حذف مهم نیست بلکه اصل بر رعایت عدالت و بحث شفافیت است، ممکن است انحرافاتی شکل بگیرد که باید به کمک هم حل شود.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدار، مسئول و نماینده مدیرکل صندوق اعتباری هنر و مسئول گروه هنری با تعدادی از هنرمندان دیدار کردند و مشکلات آنان نیز در جلسه مطرح و دستور رسیدگی داده شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 50