دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یک رسالت همگانی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه آن‌هایی که در عرصه فرهنگی فعالیت دارند، است.

وی تصریح کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان متولیان اصلی این امر باید تمام هنر و سعی خود را صرف هدایت جامعه و تولید یک سیر مطالعاتی مؤثر و مفید به کار ببرند. فرهنگ کتاب‌خوانی یعنی افراد به‌دوراز دغدغه‌های فضای مجازی و برخلاف آموزه‌های اشتباه در مکانی مطمئن و امن همچون کتابخانه‌های عمومی باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: افزایش شاخص‌هایی کتابخانه‌ای با توجه به کمبود منابع مالی، ظرفیت‌های فرهنگی و … قابل‌قبول و توجه است.

وی ضمن درخواست نام‌گذاری برخی از خیابان‌ها به نام کتاب و کتابخانه، عنوان کرد: توسعه فضاهای کتاب‌خوانی و برنامه‌های ترویجی نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی وابسته اعم از شهرداری است. برخی از مناطق کم برخوردار در مشهد متقاضی احداث کتابخانه می‌باشند که نیاز به تأمین منابع مالی و حمایت مدیریت شهری دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی پرچم‌دار فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است، گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی این اداره کل در نظر دارد ایستگاه‌های دانایی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ایست کتاب در ایست کارها برپا کند تا علاوه بر پر کردن ایام فراغت امکان استفاده اعضای خانواده آن‌ها نیز از منابع کتابخانه‌ای فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت مؤثر و مفیدتر کتابخانه‌های عمومی نگاه ما به کتابخانه باید به‌عنوان یک‌قطب فرهنگی در بحث ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شهروندی، ارتقای آگاهی و … باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0