دیدار قضات محاکم انقلاب استان با زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خراسان رضوی
دیدار قضات محاکم انقلاب استان با زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خراسان رضوی

قضات و رؤسای شعبات محاکم انقلاب استان با زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی دیدار کردند.

به گزارش اختر شرق؛ به‌منظور اجرای منویات رئیس قوه قضائیه و دستورات اکید مدیرکل زندان‌های استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های قضایی مددجویان جمعی از رؤسای شعبات محاکم انقلاب مشهد با ۴۰۰ نفر از مددجویان دیدار کردند.

در این دیدار که بیش از چهار ساعت به طول انجامید مددجویان درخواست‌های خود را مطرح و قضات نیز در چارچوب قانون راهنمایی‌ها و ارشادات لازم را ارائه کردند.

اسماعیل زادگان سرپرست اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان ضمن قدردانی از حضور قضات در جمع زندانیان گفت: حضور قضات در جمع زندانیان علاوه بر جنبه‌های مثبت روحی و روانی در راستای تکریم شخصیت آنان، می‌تواند در اعطای امتیازات مختلف و حتی تسریع درروند صدور احکام مؤثر باشد.

سرپرست اردوگاه نتیجه حضور قضات را آشنایی با محیط و وضعیت نگهداری مددجویان و آگاهی از درخواست‌های آنان و ارائه راهکارهای لازم در راستای کاهش حبس دانست و تسهیلات قضایی را در فرآیند بازپروری مددجویان مؤثر توصیف کرد.

اسماعیل زادگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این روند تا پایان سال به‌طور مستمر ادامه داشته باشد.

در پایان این دیدار مقامات قضایی نیز آمادگی خود را جهت استفاده از تأسیسات قضایی اعم از آزادی مشروط، تعلیق مجازات و غیره در راستای کاهش جمعیت کیفری اردوگاه اعلام کردند و خدمات ارائه‌شده به مددجویان در حوزه‌های اشتغال، مشاوره، اصلاحی، تربیتی، بهداشتی و غیره را بسیار مطلوب دانسته و از زحمات سرپرست و کارکنان اردوگاه تقدیر و تشکر کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2