دیدار جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای با استاندار خراسان رضوی
دیدار جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای با استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی دیدار و درباره برخی مسائل روز جامعه در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گفتگو کرد.

به گزارش اختر شرق؛ نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران رسانه با استاندار خراسان رضوی و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران و محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در جمع مدیران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی را می‌خواهیم به‌صورت جریانی و همچنین مصداق به مصداق حل کنیم.

وی بابیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی ۹ راهبرد تهیه کردیم، گفت: یکی از آن‌ها راهبرد نگهداشت است، به این معنا که کاری کنیم کارخانه‌های فعال تعطیل نشوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: راهبرد احیا و بهره‌وری از دیگر برنامه‌ها است و برای رسیدن به اهداف دستکم ۶۰ برنامه عملیاتی معین کردیم.

نظری بابیان اینکه هم‌اینک هشت قرارگاه اقتصادی در استان داریم که ازجمله آن‌ها، قرارگاه اقتصاد کشاورزی، صنعت، زیارت، دانش‌بنیان، تأمین منابع و انرژی و زیرساخت است. معتقدیم باید مبتنی بر نیاز و مسئله برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: در کنار سایر طرح‌های سفر رئیس‌جمهوری، سه پروژه بزرگ مصوب هم داریم. یکی از آن‌ها شهرک فرودگاهی است که قرارداد مطالعات پایه آن آغازشده و به هشت هزار هکتار زمین نیاز دارد.

استاندار بیان کرد: آزادراه حرم تا حرم، طرح دیگر ما است. همچنین قطار سریع‌السیر مشهد، تهران که ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد و ۱۰ سال است بر زمین‌مانده و کار آن آغازشده است.

نظری با اشاره به اینکه علاوه بر این‌ها، ۱۸۰ طرح مصوب سفر ریاست جمهوری داریم و همت دولت این است صد در صد اجرایی شود، عنوان کرد: در کنار این‌ها، استفاده از اعتبارات ملی هم موردنظر است. ضعیف‌ترین دستگاه در استفاده از منابع ملی هستیم و مدیران دنبال آن نمی‌رفتند که از این به بعد مدیران دستگاه‌ها موظف هستند اعتبارات ملی را نیز پیگیری نمایند. در خصوص حاشیه شهر نیز، امسال سهم دستگاه‌ها را نسبت به حاشیه شهر معین خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه طی شش ماه که آمدیم این کارها را انجام دادیم، اظهار کرد: فضای روانی استان را عوض کردیم شورای گفت‌وگوی با بخش خصوصی را مرتب تشکیل دادیم تا اگر مصوبه‌ای لازم است انجام دهیم.

نظری در خصوص کلمه‌ای که در نخستین مصاحبه بعد از جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی در مورد اولین شهید حادثه بکار برد، گفت: تا مرجع رسمی به ما نگوید ماجرا چه بوده، چه کسی بوده و با چه هدفی بوده نمی‌توانیم لفظ شهید در مورد افراد بکار ببریم.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی در مورداستفاده از ظرفیت بانوان، اظهار کرد: موضوع بانوان را باید به دست کسانی بسپاریم که ظرفیت‌ها را بشناسند و به‌زودی این کار را انجام می‌دهیم.‌ در انتخاب سایر مسئولان هم باید همه ملاحظات و جوانب یک پست و مقام را موردنظر قرار دهیم. جوان‌گرایی کردیم، معاونان و بیشتر فرمانداران جوان هستند.

نظری در مورد مدیریت مسئولان در ایام نوروز نسبت به ورود میلیونی زائران، گفت: تمام مسئولان بسیج شدند در ایام نوروز مشکلی و کمبود کالایی پیش نیاید. برای اینکه مسافران بیرون نمانند، حسینیه و مدارس و سالن‌های ورزشی بسیج شدند. در این میان برخی اماکن اقامتی سوءاستفاده کردند و از زائران پول بیشتری گرفتند که حتماً پول اضافی باید برگشت داده شود و این کار در حال انجام است.

در این دیدار، تعدادی از مدیران رسانه‌های استان در خصوص مدیریت بحران و نقش رسانه، لزوم وحدت رویه در پاسخگویی مسئولان و حضور آگاهانه و عملیاتی رسانه‌های صاحب هویت در بحران‌ها، بیمه، معیشت خبرنگاران، کاغذ روزنامه، نیاز به فضای تحولی و اهمیت شناخت ظرفیت بانوان و استفاده از این ظرفیت، لزوم برخورد با مدیران ناکارآمد و ایجاد رسانه تخصصی درزمینهٔ فرهنگ و هنر تأکید کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 91