دیدار با کشاورزان خسارت‌دیده و رهاسازی چهار بهله دلیجه در آسمان منطقه هلالی
دیدار با کشاورزان خسارت‌دیده و رهاسازی چهار بهله دلیجه در آسمان منطقه هلالی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در سفر یک‌روزه به شهرستان بجستان، پس از حضور در شورای اداری، نشستی با محیط‌بانان منطقه داشت و با همراهی جمعی از مسئولان شهرستان، از روستاهای واقع در منطقه حفاظت‌شده هلالی بازدید و ساعاتی را با جامعه روستایی سپری کرد.

به گزارش اختر شرق؛ تورج همتی در ادامه با کشاورزانی که بعضاً از ناحیه حیات‌وحش دچار خسارت‌های مالی شده بودند دیدار و گفتگو کرد.

این مقام مسئول همچنین پاسگاه محیط‌بانی سیاه کوه هلالی را مورد بازدید قرارداد و با محیط‌بانان منطقه در خصوص وضعیت حفاظت مطلوب‌تر از منطقه و رفع چالش‌های مربوطه به گفتگو نشست.

 در ادامه این بازدید که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان صورت گرفت، چهار بهله پرنده ارزشمند شکاری دلیجه در زیستگاه اصلی رهاسازی شدند.

این پرندگان طی هفته‌های اخیر از متخلفین شکار و صید پرندگان وحشی کشف و تحت درمان و تیمار قرارگرفته بودند که با بازیابی شرایط پرواز به طبیعت بازگشتند.

گفتنی است در این بازدید و پایش میدانی در منطقه حفاظت‌شده هلالی و پاسگاه سیاه کوه، فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری، رئیس حوزه علمیه، بخشدار مرکزی و رئیس اداره منابع طبیعی، وی را همراهی کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2