دکتر ثورج سلطانی به عنوان شهردار تربت جام انتخاب شد
دکتر ثورج سلطانی به عنوان شهردار تربت جام انتخاب شد

در جلسه رسمی یکشنبه ۱۴۰۰/۶/۱۴ که باحضور اکثر اعضای شورای شهر برگزار شد پس از بحث وتبادل نظر دکتر ثورج سلطانی با رای کلیه اعضای حاضر در جلسه به عنوان شهردار تربت جام انتخاب گردید تا پس از طی مراحل قانونی به عنوان شهردار تربت جام منصوب گردد.

به گزارش اختر شرق؛ جعفر دلشاد عظیمی در تشریح فرآیند انتخاب شهردار گفت: از ابتدای تشکیل شورای ششم پس از انتخابات نشستهای منتخبین مردم برگزار ودرنهایت درخصوص اصلی‌ترین وظیفه شورا در مراحل آغاز دوره شورا یعنی انتخاب شهردار تبادل نظر گردید که در نهایت مقرر شد فراخوانی توسط منتخبین صادر و کلیه کسانی که تمایل به خدمت دارند اعلام آمادگی نمایند و با اجرایی شدن این طرح احیانا افرادی به صورت سفارشی در فرآیند قرار نگیرند وکاملا آنچه که قانون تعریف کرده رعایت شود و براین امر کلیه اعضا دغدغه داشتند. درنهایت فراخوانی صادر شد که در فراخوان اولویت با نیروهای بومی وسپس نیروهای غیر بومی لحاظ گردید.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت اعلام شده درنهایت ۱۷ نفر نیروی بومی و۱۶ نفر نیروی غیر بومی ثبت نام نموده که برای هریک تشکیل پرونده صورت گرفت ابتدا نیروهای بومی بررسی وتعدادی حائز شرایط اولیه نبودند و تعداد هشت نفر حداقل شرایط را دارا بوده که به مصاحبه تخصصی دعوت شدند این افراد آقایان: محمدجواد حیدری، عباس محرمی، دکتر مودودی، سیدعباس آقایی، علی میرکی، مصطفی رضایی، رسولی مهر، نعمت الله حکیمی بودند. پس از بررسی این افراد بانظر اعضای شورا مقرر شد افراد غیر بومی نیز به مصاحبه دعوت شوند که از تعداد ۱۶ نفر غیر بومی ۹ نفر به مصاحبه دعوت گردیدند که سه نفر آن‌ها از آمدن به مصاحبه انصراف و شش نفر حضور پیدا نمودند این آقایان: روح الله ایزدی، حسین شیرافکن، ثورج سلطانی، محمدکهنسال، محمدعین القضاه، محمدرضا یوسفی بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام بیان کرد: پس از اینکه جلسات بسیار سخت وفشرده مصاحبه‌ها به اتمام رسید به کلیه اعضا از قبل توصیه شد جهت رعایت دقت ودر عین حال امانت تنها به مصاحبه‌ها توجه نشود و کلیه اعضا به صورت انفرادی در خصوص کلیه کاندیداها تحقیقات لازم از هرطریق ممکن را انجام داده تا رای خود را با اطمینان لازم اعلام نمایند که این کار توسط اعضای محترم شورا صورت پذیرفت تا بتوانند به فرد اصلح برسند.

دلشاد عظیمی خاطرنشان کرد: با اطمینان کامل و به پشتوانه همان سوگندی که در مراسم تحلیفمان یاد کرده بودبم خدمت مردم شریف شهرمان عرض میکنم هیچ توصیه‌ای از سوی هیچ فرد یا نهادی که به نتیجه فردی خاص برسد صورت نگرفته وشورا در انتخاب خود تحت تاثیر حواشی احتمالی قرار نگرفته است که در این زمینه امام جمعه محترم شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه مورخه ۱۴۰۰/۶/۱۲ شورا را در انتخاب شهردارقائل به آزاد اندیشی ودر عین حال رعایت قانون دانسته وچنین نیز شد که حقیقتا بابت این نگاه کامل و جامع ایشان جای تشکر وتقدیر دارد.

وی ادامه داد: برای فرآیند انتخاب شهردار حداقل ۲۰ جلسه کاری ویژه برگزار گردید ودر روز رای گیری دو نفر از عزیزان شورا بنا به دلایلی که برای خود محترم است در جلسه شرکت نکرده که جلسات شورا با پنج نفر قانونی است. وطبق قانون که مهلت یک ماهه شورا در انتخاب شهردار به پایان می‌رسید بانظر کلیه حاضرین مقرر شد انتخابات صورت پذیرد واعلام شد با توجه به جمیع جهات هر عضو شورا به یک نیروی بومی ویک نیروی غیر بومی رای دهد که نتیجه این رای گیری جناب دکتر سلطانی با رای پنج نفر حاضر به عنوان شهردار انتخاب گردید و افراد بومی از این رقابت بازماندند که برای همه این عزیزان که فرزندان شهرمان هستند در هر سنگر خدمتی که خواهند بود آرزوی توفیق وسلامتی داریم و ازاینکه این جسارت را داشته واعلام همکاری نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در باره شایعات فضای مجازی نیز گفت: متاسفانه در فضای مجازی عده‌ای از همشهریان محترم که گاها منتقد هستند بی‌پروا به زمین و زمان وصل می‌شوند تا حرف خود را به حق یا به ناحق بزنند اما برای رسیدن به مقصود خود که همان شانتاژ رسانه‌ای است فکر حیثیت و آبروی افراد را نکرده و هرنوع تهمتی را روا دانسته و بدون تحقیق و تنها بر مبنای حدس وگمان خود به اشاعه مطلب می‌پردازند وگاها تهدید هم می‌کنند غافل از اینکه ما در مکتبی هستیم که ندای مسلمانی سر داده‌ایم و افتخار میکنیم پیرو پیغمبری راستین هستیم. که در این زمینه به عنوان برادری کوچکتر عرض میکنم دراحوال وتصمیمات خویش هیچگاه آخرت خویش را فدای دنیای دیگران نکرده ونخواهیم کرد.

دلشاد عظیمی اظهار کرد: شاید تصمیمات شورا در طول این مدت باب میل همه همشهریان عزیز نباشد اما این رابدانیم که تصمیمات شورا نهایتا با رای اعضا بروز وظهور می‌کتد کما اینکه همین اعضا با رای مستقیم مردم انتخاب گردیده‌اند وبار دیگر اطمینان می‌دهم هیچ نوع توصیه و زد وبندی درخصوص این انتخاب نبوده است و درفضایی کاملا حقیقی ازبین متقاضیان برمبنای ملاک‌های تعریف شده اعم از پاکدستی، تلاش شبانه روزی وکارجهادی، تخصص، تعهد، کاربلد بودن ورزومه مدیربتی قوی و کار آمد صورت پذیرفته است که توصیه میگردد از هرنوع پیش داوری اجتناب گردد.

وی بیان کرد: باتوکل برخدا، شورا با نهایت دقت وباخرد جمعی تصمیم خویش را گرفته و از این به بعد از همه دلسوزان شهر درهرمنصبی تقاضای مساعدت، همراهی وهمکاری دارد تا بتوان شهرجام را در خورشان مردم شریفش درتمامی زمینه‌های خدمات شهری رونق وتوسعه داد. ان شاء ا…

رئیس شورای اسلامی شهرستان جام در پایان گفت: لازم است از تلاش‌های ارزشمند جناب آقای محرمی وتیم کاری‌شان که برای شهرمان در این مدت زحمت کشیدند صمیمانه قدر دانی نمایم و از همکاران عزیزم در شورا که صادقانه و صمیمانه تلاش میکنند نیز تقدیر وتشکر نمایم.

خبرنگار: رضا اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 244