دومین جشنواره انار در کاشمر برگزار می‌شود
دومین جشنواره انار در کاشمر برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر از برگزاری دومین جشنواره انار در کاشمر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رضا یوسفی دراین‌باره گفت: نخستین جشنواره انار در سال ۹۸ برگزار شد اما به خاطر شیوع ویروس کرونا سال گذشته این جشنواره برگزار نشد.

مسئول نمایندگی میراث، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر عنوان کرد: جشنواره انار امسال از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در محل خانه تاریخی دانش کاشمر برگزار می‌شود و این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی‌شده است.

یوسفی، رونق گردشگری فرهنگی و کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره انار دانست و گفت: با برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تلاش می‌شود بتوانیم گردشگر بیشتری در شهرستان جذب کنیم.

مسئول نمایندگی میراث، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر اجرای بازی‌ها و موسیقی‌های محلی، شعرخوانی و تور بازدید از باغ‌ها را ازجمله برنامه‌های جانبی این جشنواره دانست.

یوسفی به وضعیت اطلس رویدادهای شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۲۰ رویداد فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‌های انگور، صنایع‌دستی، گردو، انار، آلو، تئاتر میثاق و فرت بافی ازجمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 55