دوره آموزش عملی ایمن‌سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد برگزار شد
دوره آموزش عملی ایمن‌سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد برگزار شد

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی از برگزاری دوره آموزشی ایمن‌سازی بهداشتی با اولویت آموزش‌های پیشگیری از راه‌های انتقال بیماری ویروس کرونا برای نانوایی‌های حاشیه شهر با همکاری استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله شهرک شهید مطهری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ این دوره آموزشی ویژه متصدیان  و پرسنل نانوایی‌های حاشیه شهر با اولویت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان و … برگزار شد.

آرزو حیدریان بابیان اینکه یکی از راه‌های بسیار مهم و انتقال غیر محسوس ویروس کرونا به داخل منازل نان‌ها هستند، عنوان کرد:  نظر به اهمیت و نقش ویژه نان در الگوی تغذیه‌ای مردم و به‌منظور پیشگیری از انتقال ایمن بیماری به همشهریان و رفع مشکلات بهداشتی احتمالی  در فرایند تولید نان  و بروز رسانی آموزش‌های متصدیان و پرسنل واحدهای نانوایی دوره آموزشی این صنف انجام شد.

وی ادامه داد: نان‌ها که در نانوایی‌ها تهیه و عرضه می‌شوند، این روزها می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی عامل انتقال بیماری باشند.

حیدریان در خصوص راه‌های انتقال ویروس کرونا از راه‌های نان‌ها خاطرنشان کرد: ویروس کرونا از راه‌های گوناگون می‌تواند انتقال یابد مواردی مانند اینکه آیا نانوا و فروشنده از سلامت برخوردار هستند و ناقل بیماری نیستند، آیا محلی که برای خنک شدن نان‌ها استفاده می‌کنیم عاری از ویروس است. آیا ردوبدل کردن پول باعث آلودگی دست‌ها و متعاقب آن آلودگی نان‌ها نمی‌شود.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ادامه داد: این شرایط همگی باعث شد تا نکات ویژه‌ای را در خصوص نحوه تهیه و ارائه نان در این دوره آموزشی برای نانوایی‌ها برگزار شود که توجه به این نکات برای پیشگیری از انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت است.

حیدریان در پایان با اشاره به خطر جدی انتقال ویروس کرونا از طریق نان از عموم همشهریان خواست نکات بهداشتی مطرح‌شده را جدی گرفته و حتماً در هنگام مصرف نان از سالم بودن و آلوده نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

لازم به ذکر است؛ در این دوره آموزشی کارگران و متصدیان نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد در آن حضور داشتند و در رابطه با ضوابط کنترل و رعایت مسائل بهداشتی و همچنین عوامل تأثیر گذار از عدم انتقال و پیشگیری از  بیماری کرونا و دستورالعمل‌های لازم به آنها آموزش داده شد و در پایان محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست به کارگران و متصدیان نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد اهدا شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3