دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی پخل‌بافی و گلیم‌بافی در شهرستان کوهسرخ برگزار شد
دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی پخل‌بافی و گلیم‌بافی در شهرستان کوهسرخ برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر و کوهسرخ گفت: برای اولین بار دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی پخل‌بافی (سبدبافی با ساقه گندم) و گلیم‌بافی در شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ رضا یوسفی با بیان اینکه این دوره آموزشی صنایع‌دستی با همکاری شرکت «میدکو» معین اقتصادی و فرمانداری شهرستان کوهسرخ و با هدف ایجاد توانمندی در بانوان این منطقه برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به وجود مزارع گندم و رویش گیاه محلی مانند بادامشک در منطقه با آموزش افراد، امکان توسعه رشته سبدبافی در شهرستان کوهسرخ به عنوان هنری که تقریباً به فراموشی سپرده شده بود محقق شد و امیدواریم با برگزاری این‌گونه دوره‌ها بتوانیم صنایع‌دستی منسوخ شده را احیا کنیم.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احیای صنایع‌دستی اظهار کرد: فرت‌بافی از صنایع‌دستی قدیمی و کهن در شهرستان کوهسرخ است که طی چند سال اخیر این هنر رو به رشد بوده و احیا شده است.

یوسفی با بیان اینکه از دیگر صنایع‌دستی این شهرستان که در برنامه احیا قرار گرفته، رشته برک‌بافی است، خاطرنشان کرد: در شهرستان کاشمر و کوهسرخ بیش از یک هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در ۱۵۷ رشته و زیر رشته صنایع‌دستی مشغول فعالیت‌اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 75