دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ‌شده است/نیازمند بهره‌گیری از روش‌های مدرن آموزشی هستیم
دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ‌شده است/نیازمند بهره‌گیری از روش‌های مدرن آموزشی هستیم

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ‌شده است، گفت: هم‌اکنون آموزش‌های دنیا مبتنی بر آموزش‌های بومی، محلی و روزآمد است.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا رزم حسینی در گردهمایی سالانه شوراهای آموزش‌وپرورش استان که در سالن اجتماعات ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در دنیا، نظام آموزش‌وپرورش نه به‌عنوان یک نظام هزینه‌ای بلکه به‌عنوان یک نظام سرمایه‌ای پذیرفته‌شده است.

وی افزود: هرگونه کمک به حوزه آموزش‌وپرورش به معنای سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای شورای آموزش‌وپرورش ادامه داد: این شورا تشکیل‌شده است تا با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط، به‌نظام آموزش‌وپرورش کمک شود و تا به امروز هم در حوزه اختیاراتش توانسته به ارتقای سطح آموزش‌وپرورش کشور کمک کند.

رزم حسینی بابیان اینکه دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ‌شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آموزش‌های دنیا مبتنی بر آموزش‌های بومی، محلی و روزآمد است.

وی تأکید کرد: نظام آموزش‌وپرورش کشورمان در حوزه امکانات آموزشی با کمبودهایی مواجه است؛ البته کمبود منابع بودجه‌ای دولت را درک می‌کنیم و علی‌رغم زحمات و همکاری‌های سازنده، احساس می‌شود که باید خیرین آموزشی به این حوزه کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت اصلاح نواقص در محتواهای آموزشی تصریح کرد: هنوز محتوای آموزشی را نتوانسته‌ایم به‌صورت کارآمد و کاربردی تدوین کنیم، به‌طور مثال دروس فشرده و بعضاً سنگینی برای دانش‌آموزان تدوین‌شده که باعث فاصله گرفتن آن‌ها نسبت به مقوله آموزش می‌شود.

رزم حسینی عنوان کرد: باید برای پرورش شخصیت دانش‌آموزان، اعتمادسازی و بالا بردن اعتماد آن‌ها در مواجه با تحصیل تلاش کنیم تا عاشقانه به مدرسه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند بهره‌گیری از روش‌های مدرن آموزشی در تدریس هستیم، افزود: هنوز بعد از سال‌ها، از روش‌های سنتی گذشته استفاده می‌شود و در برخی از موارد معلم خواهان انجام تکالیف اجباری از سوی دانش‌آموز است.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی در حوزه فضاهای آموزشی کاستی‌هایی دارد، از طرف دیگر سرانه آموزشی آن‌هم نسبت به‌کل کشور پایین‌تر است.

رزم حسینی همراهی کردن نخبگان استانی در بخش آموزشی را ضروری برشمرد و گفت: باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که شوراهای آموزش‌وپرورش به لحاظ برخی اختیارات و امکان‌سنجی بتواند در حوزه حذف و اضافه دروس نقش‌آفرینی کنند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: می‌توان با بهره‌گیری از نخبگان و افراد باتجربه در حوزه آموزشی، دانش‌آموزان را به مدارس جذب کرد تا روزبه‌روز بر ارتقای سطح سواد و شخصیت خوب دانش‌آموزان کمک شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 176