دفاع از حقوق ملت ایران، دفاع از حقوق بشر و دفاع از کشورهای منطقه
دفاع از حقوق ملت ایران، دفاع از حقوق بشر و دفاع از کشورهای منطقه

«رتو اشتوگر»، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جمهوری اسلامی ایران با فرماندار تایباد دیدار و گفتگو کرد.

«رتو اشتوگر»، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جمهوری اسلامی ایران با فرماندار تایباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد در دیدار با رتو اشتوگر، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ما هیچ‌وقت کمک‌های انسان دوستانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که یک‌نهاد و سازمان غیردولتی و انسان دوستانه است را در طول دوران جنگ تحمیلی و پس‌ازآن در بحث تبادل اسرا فراموش نخواهند کرد.

فرماندار تایباد شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران را شرایط جنگی دانست و گفت: جنگ امروز، یک جنگ اقتصادی است که در قالب تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران در حال انجام است.

وی گفت: این جنگ ناجوانمردانه، حقوق همه مردم ایران، پیر و جوان، زن و مرد را هدف قرار داده است، لذا از سازمان صلیب سرخ این انتظار راداریم که همانند گذشته، از حقوق مردم ایران دفاع کند.

سیاح افزود: کشور ایران در منطقه افتخار میزبانی جمع زیادی از اتباع کشورهای خارجی را دارد و در این جنگ اقتصادی و تحریم‌ها ارائه خدمات به اتباع خارجی نیز تحت تأثیر خواهد بود، لذا دفاع از حقوق ملت ایران، تنها دفاع از یک کشور نیست، بلکه با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از اتباع کشورهای منطقه، دفاع از حقوق بشر و دفاع از کشورهای منطقه نیز هست.

رئیس شورای تأمین شهرستان تایباد اظهار داشت: روزانه سه تا چهار هزار نفر از مرز دوغارون تردد می‌کنند و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر دستگیری متجاوزین مرزی نیز انجام می‌شود که این حجم تردد رسمی و غیررسمی بیانگر امنیت داخلی ایران است و خوشبختانه چه اتباع رسمی و چه غیررسمی با برخوردی محترمانه تکریم‌ می‌شوند، چراکه ما اشراف کاملی به مشکلات همسایه شرقی خودداریم‌ و اعتقادداریم که باید به آن‌ها کمک شود.

وی گفت: ما به مهاجرین و پناهندگان افغانستانی احترام می‌گذاریم و تلاش کردیم با حداقل امکانات بهترین خدمات را ارائه دهیم تا با خاطره‌ای خوش از کشور ایران به کشور خود بازگردند.‌‌

image_printچاپ مطلب

Visits: 53