دعوت از صاحبان ایده؛ جشنواره ملی صنایع روستا دوست در خراسان رضوی برگزار می‌شود
دعوت از صاحبان ایده؛ جشنواره ملی صنایع روستا دوست در خراسان رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از صاحبان ایده، کارآفرینان و نخبگان دعوت می‌شود در جشنواره ملی صنایع روستا دوست که توسط این نهاد برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش اختر شرق؛ حبیب الله آسوده با اعلام شعارجشنواره «تلاش کنیم روستا را طلاش کنیم» است، عنوان کرد: ویژگی طرح‌های قابل ارائه در جشنواره صنایع روستا دوست شامل به صرفه بودن برای تولید در مقیاس روستا، نوآورانه و با فناوری ساده باشد.

وی ادامه داد: تشویق‌هایی شامل، پرداخت جوایز نقدی به سه طرح اول، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، مشارکت در اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌ها، معرفی محصول نهایی به بازار هدف، تامین زمین‌های کشاورزی جهت اجرای طرح، خرید محصولات و ماشین آلات کلان و دعوت از طرح‌های برگزیده جهت حضور در نمایشگاه بین‌المللی درنظرگرفته شده است.

آسوده بابیان اینکه این طرح تمامی روستاهای استان را شامل می‌شود، اظهار کرد: از مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان و دارندگان محصولات یا ایده‌های صنعتی با ویژگی‌های صنعت روستا دوست دعوت می‌شود برای ثبت محصولات و طرح‌های خود و یا کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ ۲۵ مهرماه سال جاری به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با عنوان اینکه ۵۵ درصد از اشتغال‌های ایجاد توسط این نهاد در روستاها بوده، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است امسال با۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، صندوق توسعه روستایی و بانک‌ها ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان ایجاد شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7