دستگیری شکارچی سابقه دار در طبیعت رشتخوار
دستگیری شکارچی سابقه دار در طبیعت رشتخوار

سرپرست محیط زیست رشتخوار گفت: در پی گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی شهرستان طی هفته گذشته در منطقه شکار ممنوع بزمای رشتخوار، یک شکارچی حرفه ای از شهرستان های همجوار دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

جواد گلچین در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه در پی گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی شهرستان در طی هفته گذشته در منطقه شکار ممنوع بزمای رشتخوار پس از رصد اطلاعاتی حضور یک شکارچی حرفه ای از شهرستان های همجوار در منطقه تایید شد، عنوان کرد: در پی این حضور در یک اقدام غافلگیرانه مامورین محیط زیست و نیروی انتظامی موفق به دستگیری متخلفین شدند که از ناحیه ایشان یک قبضه سلاح تک لول قاچاق و شش تیر فشنگ چهار پاره و دو دستگاه دوربین چشمی شکاری کشف گردید.

گلچین بیان کرد: متاسفانه شکارچیان قبل از دستگیری با سلاح ساچمه زنی با فشنگ چهار پاره به گله قوچ و میش وحشی تیراندازی کردند، که  پس از بررسی محیط بانان یک راس میش وحشی زخمی در منطقه مشاهده گردید.

سرپرست محیط زیست رشتخوار در پایان خاطرنشان کرد: پرونده مربوطه تحویل مراجع قضایی گردید و شکارچیان مورد پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است؛ فشنگ های چهار پاره دارای تعداد زیادی ساچمه کوچک بوده و زمان شلیک پخش می شود و امکان زخمی کردن تمام جیوانات گله را دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 11