در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان مطرح شد:  افزایش سهمیه گاز نیروگاه توس به یک میلیون لیتر
در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان مطرح شد:  افزایش سهمیه گاز نیروگاه توس به یک میلیون لیتر

پنجاه و سومین جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان ساعتی پیش در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری خراسان رضوی و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی دراین جلسه طی سخنانی اظهار کرد: کلیه ارگان‌های دخیل در کنترل آلودگی هوای مشهد مقدس، بر اساس قانون هوای پاک، هم راهی و هم افزایی لازم و پیگیری‌های قانونی بر اساس سهم منابع انتشار آلودگی هوا را در سطح استان داشته باشند.

مهدی اله‌پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دراین جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی ناشی از نیروگاه‌ها و پیگیری کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، سهم نیروگاه توس از گاز یک میلیون لیتر افزایش یافت و جایگزین مازوت شد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در ادامه افزود: اقدامات و برنامه ریزی ارگان‌ها با توجه به تراکم و آورد بالا جمعیت زائر و مجاور در شهر مشهد مقدس باید مطابق شأن و جایگاه آن صورت پذیرد و این موضوع باید حساسیت ما را نسبت به این مسئله بیشتر کند.

گفتنی است دراین جلسه گزارشاتی از اعمال قانون بر خودروهای متخلف، کیفیت هوای مشهد و وضعیت آلاینده‌های هوا از سوی مرکز پایش آلاینده‌های محیط زیست و گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دراجرای قانون هوای پاک از سوی اعضای حاضر ارائه شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت نفت پیگیری‌های لازم را مبنی بر اجرائی شدن ماده ۱۸ قانون هوای پاک جهت عرضه سوخت استاندارد در کلیه مبادی عرضه استان را انجام دهد و همچنین پایش سوخت نیز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به صورت فصلی صورت پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19