در مقایسه با سال ۱۴۰۰؛رویدادهای فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ از رشد ۷۲٪ برخوردار بودند
در مقایسه با سال ۱۴۰۰؛رویدادهای فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ از رشد ۷۲٪ برخوردار بودند

کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اجرای بالغ بر ۱۰هزار قعالیت فرهنگی در سال ۱۴۰۱ از رشد ۷۲ ٪ نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بودند.

به گزارش اخترشرق؛ کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اجرای بالغ بر ۱۰هزار قعالیت فرهنگی در سال ۱۴۰۱ از رشد ۷۲ ٪ نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰هزار فعالیت و برنامه فرهنگی و ترویجی به همت کتابخانه‌های عمومی استان و تلاش کتابدران برگزار شده است.
وی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری بیش از ۱۰۰۰ کارگاه آموزشی در موضوعات سبک زندگی و افزایش مهارتهای فردی، ۱۲۰۰ نمایشگاه و فروشگاه کتاب، ۱۱۰۰ نشست معرفی کتاب، ۹۰۰ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه ای، ۳۰۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۰۰ آئین رونمایی و نقد کتاب، ۲۰۰ نشست شعرخوانی و محفل ادبی، ۱۴۰۰ برنامه مناسبتی و بیش از ۴۸۰۰ برنامه فرهنگی دیگر همچون جمع خوانی، مشاوره کتاب، جلسات مشاوره ای، فعالیتهای بخش کودک، نمایشنامه خوانی و… اشاره کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی با توجه به ثبت و اجرای بالغ بر ۱۰۳۶۰رویداد فرهنگی، گسترش و تشکیل بیش از ۵۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی بالاترین میزان رشد برگزاری برنامه‌های فرهنگی را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: همچنین از دیگر افتخارات مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با مشارکت بالغ بر ۷۷ هزار نفر از عموم مردم در سال ۱۴۰۱ است.


خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 26