در صورت عملکرد ضعیف، مسئولان شهرستان جابه‌جا خواهند شد
در صورت عملکرد ضعیف، مسئولان شهرستان جابه‌جا خواهند شد

امام‌جمعه خوشاب با تأکید بر ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم و پیگیری مطالبات به‌حق مردمی به‌دوراز هرگونه تنش گفت: اگر فرماندار شهرستان تشخیص بدهد مسئولی عملکرد ضعیفی دارد و با مشورت و نظر مسئولان به تصمیم قطعی برسیم یقیناً مدیران ضعیف جابه‌جا خواهند شد و جای سکوت نیست.

امام‌جمعه خوشاب با تأکید بر ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم و پیگیری مطالبات به‌حق مردمی به‌دوراز هرگونه تنش گفت: اگر فرماندار شهرستان تشخیص بدهد مسئولی عملکرد ضعیفی دارد و با مشورت و نظر مسئولان به تصمیم قطعی برسیم یقیناً مدیران ضعیف جابه‌جا خواهند شد و جای سکوت نیست.

به گزارش اختر شرق؛ امام‌جمعه خوشاب در خطبه‌های نماز جمعه چهارم مردادماه با اشاره به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه کشور گفت: از برکات برگزاری نماز جمعه در کشور این است که بالاترین و مؤثرترین تریبون علیه معاندین انقلاب و دشمنان جهان اسلام بوده و هست.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی با گرامیداشت برگزاری اولین نماز جمعه کشور در ۵ مرداد ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی گفت: بزرگ‌ترین و مؤثرترین مرکز امیدبخشی برای جامعه اسلامی و به‌ویژه ایران، نماز جمعه است.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه تریبون منادیان عالم و مستضعفان جهان است، افزود: نماز جمعه جای بصیرت افزایی و محل اعلام دشمنی با دشمنان اسلام و جهان است.

بزرگ‌ترین مجمع خودجوش جهان

امام‌جمعه خوشاب با تأکید بر آثار و برکات دیگری از برگزاری نماز جمعه در کشور گفت: بزرگ‌ترین مجمع خودجوش در جهان اسلام و بزرگ‌ترین مجمع وحدت‌بخش کشور نماز جمعه است.

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) گفت: خداوند سبحان در هر هفته ۳۵ رکعت اقامه نماز بر انسان واجب کرده اما اقامه دو رکعت نماز جمعه افضلیتش از بقیه نمازها بیشتر است.

خطیب جمعه خوشاب با تأکید بر اهمیت نماز جمعه و اشاره به ذکر سوره جمعه در قرآن کریم، افزود: در این سوره از کلام‌الله مجید مؤمنین به برپایی نماز جمعه و اقامه ذکر و یاد خدا سفارش شده‌اند.

وی با تشکر از اعضای ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه قبلی شهرستان خوشاب بیان کرد: اعضای ستاد نماز جمعه هیچ پول و کمکی از طرف ستاد نماز جمعه کشور دریافت نکرده‌اند و همه با عشق در حال فعالیت هستند.

مسئول فرهنگی شهرستان فقط امام‌جمعه نیست

حجت‌الاسلام دهقانی با انتقاد از برخی مشکلات فرهنگی شهرستان و گلایه از اینکه برخی فکر می‌کنند مسئول فرهنگی یعنی امام‌جمعه شهرستان، گفت: فرهنگ‌سازی مربوط به همه آحاد جامعه وادارات دیگری نظیر آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، اداره ارشاد و غیره در آن نقش داشته و وظایفی دارند که باید عمل کنند.

وی با تأکید بر پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی از طریق مسئولان شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی بیان کرد: اگر فرماندار شهرستان تشخیص بدهد مسئولی عملکرد ضعیفی دارد و با مشورت و نظر مسئولان به تصمیم قطعی برسیم یقیناً مدیران ضعیف جابه‌جا خواهند شد و جای سکوت نیست.

خطیب جمعه خوشاب با اظهار اینکه برخی خواستار افشای ضعف‌ها هستند ولی به دلیل دوری از تنش در جامعه خیلی از مسائل و مشکلات مستقیماً به مسئولان مربوطه برای رسیدگی و حل مشکل منتقل می‌شود، اضافه کرد: مدیران همانند ۵ انگشت در دست، کارشان جداست و هرکدام کار خاصی انجام می‌دهند.

امام‌جمعه خوشاب در بخش دیگری از خطبه‌ای نماز جمعه سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه برخی فکر می‌کنند دشمن قلدر است و آمریکا ابرقدرت جهان است، باید بدانند آمریکا هیچ غلطی نکرده و نخواهد توانست انجام بدهد، گفت: روزی اعلام می‌کردند فلسطین چیزی ندارد ولی بافضل الهی و با کمک ایران اسلامی داری موشک‌های نقطه زن شده‌اند و به‌زودی نماز جمعه در بیت‌المقدس اقامه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه روش من و اکثر ائمه جمعه کشور در جایگاه نماز جمعه مردمی بودن است، گفت: من از جنس شما مردم هستم، دفتر نماز جمعه از آن شماست و امام‌جمعه نوکر شما در سنگر نماز جمعه برای بصیرت افزایی و دشمن‌ستیزی است.

وی با تأکید بر ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم و دوری از تنش اضافه کرد: اگر مسئولی خودش را جدای از مردم بداند اول‌ازهمه خود او ضرر خواهد کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4