در سال گذشته بیش از ۳۳۰ هکتار زراعت چوب در خراسان رضوی اجرا شد
در سال گذشته بیش از ۳۳۰ هکتار زراعت چوب در خراسان رضوی اجرا شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از اجرای بیش از ۳۳۰ هکتار زراعت چوب در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی شکاری، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه به طور کلی زراعت چوب در مناطق مستعد و پرآب استان که آب مازاد بر کارکشاورزی دارد توصیه می‌شود، گفت: با اجرای این طرح و با استفاده از قلمه گونه‌های صنوبر و اکالیپتوس ظرف مدت کوتاهی به بهر برداری می‌رسد و مقادیر قابل توجهی چوب استحصال می‌نماید.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ما موفق به تولید و تامین بیش از یک میلیون اصله نهال جنگلی و فضای سبزی برای کاشت در عرصه‌ها ی منابع طبیعی شدیم و بیش از ۳۶۰ هکتار از جنگل‌ها را با بذور و نهال توسعه دادیم.

شکاری گفت: هم اکنون ۹۳ هکتار جنگلکاری اقتصادی در دست اجرا میباشد و ۳۲ مورد نیز از پارکهای جنگلی را ضمن تعیین تکلیف احاله مدیریت نمودیم

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از شناسایی ۹۸ هزارهکتار تشخیص و شناسایی و تعیین حدود ذخیره گاههای جنگلی نامبرد و مطرح کرد: ۱۲۱۰ هکتار تحت عنوان پویش مردمی نهالکاری و بذرکاری با مشارکت مردم به انجام رسید.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حداقل دو پارک جنگلی دیگر نیز احاله مدیریت خواهد شد و برای ۵۳ هزار هکتار از ذخیره گاه‌ها طرح مدیریت تهیه می‌گردد.

شکاری به اجرای ۲۰۰ هکتار زراعت چوب اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۱۰۰ هکتار نیز جنگلکاری اقتصادی اجرا خواهد شد و ۳۶۰ هکتار نیز از عرصه‌ها نهالکاری و بذرکاری می‌گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16