در سال جهش تولید انجام شد: اختصاص ۵۶۲۰۳ میلیون ریال اعتبار خرید تجهیزات کشاورزی به جوین
در سال جهش تولید انجام شد: اختصاص ۵۶۲۰۳ میلیون ریال اعتبار خرید تجهیزات کشاورزی به جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: با هدف بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان جوین و افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر برای کشاورزان ۵۶۲۰۳ میلیون ریال اعتبار بهاین شهرستان اختصاص یافت.

علیرضا هاشم آبادی در گفتگو با اختر شرق با اظهار اینکه ۵۶۲۰۳ میلیون ریال تسهیلات از محل خط اعتباری خراسان رضوی به شهرستان جوین اختصاص یافته است گفت: این تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت هفت ساله برای خرید و ترمیم نواقص مکانیزاسیون به  بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان پرداخت می شود.

وی با اشاره به جذب صد درصدی تسهیلات مکانیزاسیون در سال ۹۸، عنوان کرد: تسهیلات جذب شده در سال گذشته در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جوین مبلغ ۶۲ میلیارد ریال بود که صرف خرید  130 دستگاه تراکتور،کمباین و ادوات کشاورزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین پرداخت این تسهیلات را از بسته‌های تشویقی دولت تدبیر و امید برای افزایش بهره‌وری در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام جهش تولید نام گذاری شده است، بیان و افزود: منابع مالی مذکور از محل خط اعتباری بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته و برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش دامداری، شیلات، مرغداری و گلخانه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اهداف ارائه تسهیلات مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی افزود: کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره وری و نوسازی ماشین آلات مکانیزه و ناوگان مورد استفاده در اراضی و حفاظت از منابع آب و خاک از اهداف ارائه تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان است و تسهیلات مکانیزاسیون سبب می شود با جایگزینی ادوات کشاورزی جدید از به کارگیری تراکتورها و کمباین‌های فرسوده که میزان ریزش بالایی در برداشت محصول دارند جلوگیری شود.

هاشم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: ناوگان کشاورزی شهرستان جوین شامل ۱۳۶۳ دستگاه تراکتور، ۱۰دستگاه کمباین است و اعطای این تسهیلات در  بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر کشاورزان می‌شود و شهرستان جوین  با دارا بودن ۲۴۵۰۰ هکتار زراعت آبی و ۹۷۰۰ هکتار باغ به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی محسوب میشود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5