اولین جشنواره دانش‌آموزی انار در بجستان برگزار می‌شود
اولین جشنواره دانش‌آموزی انار در بجستان برگزار می‌شود

در جلسه شورای آموزش و پروش که عصر روز گذشته در محل این اداره برگزار شد و جمع حاضر با برگزاری اولین جشنواره انار دانش‌آموزی انار در آستانه شب یلدا موافقت کردند.

در جلسه شورای آموزش و پروش که عصر روز گذشته در محل این اداره برگزار شد و جمع حاضر با برگزاری اولین جشنواره انار دانش‌آموزی انار در آستانه شب یلدا موافقت کردند.

به گزارش اختر شرق؛ حسین ابراهیمی رئیس شورای آموزش‌وپرورش در این جلسه با تأکید بر اینکه لزوم برگزاری جشنواره با توجه به ظرفیت‌های بجستان درزمینهٔ محصول انار احساس می‌شود ولی همه جوانب آن باید توسط دست‌اندرکاران بررسی و با بهترین صورت برگزار شود تا نقطه امیدی باشد در سال‌های آینده برای برگزاری جشن انار در سطحی وسیع‌تر و بهتر.

فرماندار بجستان عنوان کرد: با توجه به اینکه سایر ادارات از جهت اعتبارات در وضعیت خوبی نیستند بهتر است سعی شود با کمترین هزینه محل تأمین هزینه‌ها بررسی و با توجه به اینکه نگاه کارآفرینی در این جشنواره مدنظر هست برنامه ارزشمندی خواهد بود تا ذهن دانش آموزان باز و ظرفیت‌های استفاده از این میوه و معرفی بهتر و بیشتر آن به خانواده‌ها مدنظر قرار بگیرد تا مبنایی قرار بگیرد برای سال آینده با جشنواره‌ای بزرگ‌تر و در سطحی وسیع‌تر.

در ابتدای این جلسه حسن عزیزی رئیس اداره آموزش‌وپرورش بجستان با بررسی مصوبات جلسه قبل ازجمله اتصال آب مدارس به شبکه آب شیرین شهرستان گفت: با همکاری شهرداری و اداره آب و فاضل آب شهرستان تمامی مدارس به‌جز سه مدرسه که البته آن‌ها هم در دستور کارمی باشد به شبکه آب شیرین وصل و هزینه‌های گزاف دستگاه‌های تصفیه مدارس تقلیل یافته که در نگاه خودکاری بسیار ارزشمند و درخور تحسین صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بجستان در ادامه اظهار کرد: با قدردانی از معاونت اداره کل در جهت تأمین نیروی انسانی کمبود شهرستان در اول مهر جا دارد اعتراضات بعضی را مبنی بر اینکه نیروهای شهرستان به این منظور جذب نشده‌اند در اینجا به اطلاع برسانم که ما هیچ‌گونه اختیاری در جذب نیرو نداریم و همه نیروها توسط اداره کل جذب و به شهرستان ابلاغ‌شده‌اند به‌جز ۵ نفر از نیروهایی که آن‌ها هم به دلایلی ازجمله سوابق کار در نهضت سوادآموزی و…داشته‌اند که جذب‌شده‌اند.

خانم خبازی مسئول هنرستان شبانه‌روزی خاتم‌الانبیاء گفت: با توجه به اینکه تلاش داریم درس کارآفرینی را به‌صورت عملی و کارآفرین به دانش آموزان معرفی کنیم بهترین گزینه را در شهرستان ورود به بحث انار محصول شهرستان بجستان دیدیم که اکثر خانواده‌ها و همکاران فرهنگی نیز با این محصول ارتباط تنگاتنگ دارند لذا باهدف بهره‌وری بهتر و بیشتر از این محصول و ابعاد استفاده از این میوه از ریشه تا دانه انار را دانش آموزان در دست بررسی قرار داده است.

مسئول هنرستان شبانه‌روزی خاتم‌الانبیاء این شهرستان در پایان مطرح کرد: امیدواریم این طرح برای معرفی انار به‌تمامی مردم کشور و اینکه در سال‌های آینده نیز به برگزاری بیشتر و بهتر جشنواره‌های گسترده‌تر انار در سطح شهرستان توجه و در دستور کار قرار بگیرد این مهم را تلاش داریم با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و فرمانداری و سایر ادارات و دانش آموزان انجام دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10