در آستانه انتخابات، رسانه‌ها باید تبلیغات پیش از موعد و تخریب اشخاص را به‌دقت مدنظر داشته باشند
در آستانه انتخابات، رسانه‌ها باید تبلیغات پیش از موعد و تخریب اشخاص را به‌دقت مدنظر داشته باشند

سرپرست اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به‌جای اینکه رسانه‌ها به دنبال آگهی بروند آگهی‌دهندگان باید به سراغ رسانه‌ها بروند در غیر این صورت استقلال رسانه‌ها محقق نمی‌گردد.

به گزارش اختر شرق؛ سرپرست اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه نیشابور اظهار کرد: به‌جای اینکه رسانه‌ها به دنبال آگهی بروند آگهی‌دهندگان باید به سراغ رسانه‌ها بروند در غیر این صورت استقلال رسانه‌ها محقق نمی‌گردد.

محسن‌ سمیع ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: سیکل عرضه و تقاضا در مطبوعات برعکس شده و به همین خاطر مخاطبان نشریات را به حاشیه رانده است.

وی خاطرنشان کرد: در نشریات باید هدف‌گذاری به‌جای دریافت حمایت‌های دولتی و آگهی بر روی مخاطبان متمرکز باشد و سهم رسانه‌ها در سبد خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

سمیع یادآور شد: پیش‌ازاین آگهی‌های دادگستری که روزانه بالغ‌بر ۴۵۰ مورد می‌گردید به سامانه ثنا منتقل شد و در کل حجم آگهی‌ها شامل ثبتی، مناقصه و مزایده نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته است. این آگهی‌ها به نشریاتی داده می‌شود که انتشارشان منظم بوده، ۶۰ درصد دکه‌ها را پوشش داده و محلی باشند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات رسانه‌ها باید تبلیغات پیش از موعد و تخریب اشخاص را به‌دقت مدنظر داشته باشند.

سرپرست اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: طبق بند ۲ ماده پنج قوانین وظیفه توزیع آگهی‌های دولتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است درحالی‌که برخی از دستگاه‌های دولتی آگهی‌های خود را به‌طور مستقیم بدون هماهنگی ارجاع می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نشریه باید به‌عنوان بنگاه اقتصادی در نظر گرفته شود و نقشه و توجیه اقتصادی آن روشن باشد بیان کرد: پیش‌ازاین به‌محض صدور پروانه، نشریه در سیکل حمایتی دریافت یارانه مطبوعاتی قرار می‌گرفت ولی طی بخشنامه جدید نشریات برای دریافت یارانه حداقل باید سه سال از دریافت مجوزشان گذشته و دارای عملکرد مناسبی بوده باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: درروند اختصاص و تحویل کاغذ به رسانه‌ها اشکالاتی وجود دارد که در حال رسیدگی است و در این دوره یارانه نقدی از تأمین کاغذ جداشده ولی در حال حاضر با مشکل تأمین کاغذ روبرو هستیم و همه تلاش معاون مطبوعاتی برای اختصاص کاغذ به‌صورت مستقیم به رسانه‌ها است.

سرپرست اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: خبرنگاران برای اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید در صندوق اعتباری هنرمندان و سامانه جامع رسانه‌ها به‌صورت هم‌زمان ثبت‌نام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3