درخشش دختران دومیدانی‌کار خراسانی در کشور
درخشش دختران دومیدانی‌کار خراسانی در کشور

رقابت‌های جایزه بزرگ دوومیدانی کشور با حضور دختران خراسان رضوی در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ رقابت‌های جایزه بزرگ دوومیدانی کشور با حضور دختران خراسان رضوی در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد، در این دوره فدراسیون به‌صورت اختصاصی از نفرات برتر هر کدام از ماده‌های دوومیدانی در سراسر ایران دعوت کرده بود تا در این رکوردگیری شرکت کنند و به‌همین‌خاطر حدود ۵۰ ورزشکار در ۱۴ماده عصر روز گذشته با یکدیگر رقابت کردند.

با تأیید شورای فنی جوایزی نیز برای این رکوردگیری در نظر گرفته شده بود تا به سه گروه از ورزشکاران شامل رکوردشکنان ملی، نفرات اول تا سوم هر ماده و نیز ورزشکارانی که به حدنصاب‌های تعیین‌شده دست پیدا کنند، به صورت نقدی اختصاص پیدا کند.

نمایندگان خراسان رضوی توانستند در این دوره یک طلا، سه عنوان نایب‌قهرمانی و یک عنوان سومی و چهارمی کسب کنند.

اولین مسابقه در دوی ۱۰۰متر برگزار که دو مشهدی در بین ۷ شرکت‌کننده این ماده سرعتی بودند. ازسوی‌دیگر آن‌ها باید با فرزانه فصیحی، سریع‌ترین دونده دختران ایران، رقابت می‌کردند. قهرمانی فصیحی قابل پیش‌بینی بود و با اختلاف درخورتوجهی با دیگران، با رکورد ۱۱ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد.

اما پس از او حمیده اسماعیل‌نژاد، دونده مشهدی، با زمان ۱۲ثانیه و۲۷صدم‌ثانیه توانست عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کند. فائزه نسایی، دیگردونده سرعت مشهدی که همیشه رقابت تنگاتنگی با اسماعیل‌نژاد دارد، این‌بار با بدشانسی روی سکو قرار نگرفت و با اختلاف ۱۱صدم ثانیه، سومی را از دست داد و چهارم شد. البته باد منفی شدیدی که در ورزشگاه می‌وزید، شکایت همه دونده‌ها را به‌همراه داشت و در عملکرد آن‌ها تأثیرگذار بود؛ به‌طوری‌که حتی فصیحی اظهار کرد زحمت همه ورزشکاران با این باد منفی از بین می‌رود و بهتر است در شهر دیگری رکوردگیری صورت گیرد.

در ماده ۱۰۰ متر بامانع فائزه آشورپور، دختر دونده مشهدی، با رکورد ۱۴.۸۹ثانیه نایب‌قهرمان شد و دیگردونده مشهدی، نرگس رستگار، با زمان۳۰/۱۶ بر سکوی سوم ایستاد؛ اما در ماده ۸۰۰ متر که دونده رکورددار مشهدی یعنی تکتم دستاربندان حضور داشت، طلایی به مشهدی‌ها نرسید و دستاربندان با زمان ۲:۲۲.۲۳دقیقه به‌عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نقره گرفت. لیلا جوانمرد، دیگرمشهدی این ماده، چهارم شد. درنهایت بالاخره اولین طلای مشهدی‌ها در ماده ۴۰۰متر بامانع رقم خورد و زینب غفاری با رکورد ۱:۰۸.۲۶دقیقه قهرمان این ماده شد.

به هر کدام از ورزشکاران طلایی یک‌میلیون و ۴۰۰هزارتومان پرداخت شد؛ همچنین به نفرات دوم ۸۰۰هزار تومان و به سومی‌ها ۶۰۰هزارتومان اهدا شد. به‌این‌ترتیب ورزشکاران مشهدی درمجموع چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان از این رقابت‌ها جایزه گرفتند؛ اما به دو ورزشکار رکوردشکنی که به حدنصاب هم رسیده بودند، پس از نتایج دوپینگ یک سکه تمام‌بهار اهدا خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5