درآمدهای پایدار با توسعه پایدار شکل می‌گیرند
درآمدهای پایدار با توسعه پایدار شکل می‌گیرند

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایط مالی شهرداری‌ها ما ملزم و محکوم‌به این هستیم که به سمت درآمدهای پایدار رو آوریم و قطعاً درآمدهای پایدار با توسعه پایدار شکل می‌گیرد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایط مالی شهرداری‌ها ما ملزم و محکوم‌به این هستیم که به سمت درآمدهای پایدار رو آوریم و قطعاً درآمدهای پایدار با توسعه پایدار شکل می‌گیرد.

به گزارش اختر شرق؛ سید علی حسینی شهردار تربت‌جام با ذکر این مطلب در اولین همایش جایگاه سرمایه‌گذاری شهری در توسعه پایدار که در محل تالار جامی این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه امروز اکثر شهرداری‌های کشور به دلیل اینکه درآمدهای آنان ناپایدار می‌باشند هزینه‌های پایداری نیز دارند.

شهردار تربت‌جام تصریح کرد: قانون ۱۳۳۴ بیش از ۳۵۰ مأموریت به شهرداری‌ها محول کرده است و علاوه بر این، موضوعات دیگری را که هم مشمول می شود چون اکثر آنان متولی ندارند باز آن‌ها را به دوش شهرداری‌ها می‌گذارند و با دنیایی از مأموریت‌ها هزینه‌های زیادی را شهرداری‌ها متحمل می‌گردند که این‌ها گره می‌خورد به درآمدهای ناپایدار که به شرایط اقتصادی مردم بستگی دارند.

وی عنوان کرد: اگر وضع اقتصادی مردم خوب باشد وضع شهرداری‌ها هم خوب هست و بالعکس اگر مردم از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نباشند وضع شهرداری‌ها هم مناسب نخواهد بود که این با مشکلات زیادی همراه هست که هزینه‌های ثابت و روبه رشد در شهرداری‌ها توأم گردد به درآمدهای ناپایداری که خیلی تضمینی در آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: لذا شهرداری‌ها ملزم به این می‌شوند در مسیر ایجاد درآمدهای پایدار گام بردارند.

حسینی بابیان اینکه امیدواریم با حمایت سرمایه‌گذاران بومی بتوانیم ظرفیتی در این شهرستان که از ظرفیت‌های بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشد فراهم کنیم گفت: اینکه تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری آن‌طور بایدوشاید کارمثبتی نیز محقق نگردیده است این به دلایل متعددی برمی‌گردد که عدم معرفی دقیق ظرفیت‌های تربت‌جام به شهروندان و سرمایه‌گذاران و حتی استان، کشور و در سطح بین‌المللی یکی از دلایل اصلی آن است.

شهردار تربت‌جام در ادامه خاطرنشان کرد: بایستی در مسیر ایجاد درآمدهای پایدار قدم برداریم و این امکان‌پذیر نیست مگر با مشارکت مردم و مشارکت سرمایه‌داران و امیدواریم بتوانیم با جلب حمایت سرمایه‌داران بومی ظرفیتی در این شهرستان که از ظرفیت‌های بالایی نیز برخورداراست فراهم بکنیم.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 14