دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به زودی به قطب صنایع غذایی کشور تبدیل خواهد شد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به زودی به قطب صنایع غذایی کشور تبدیل خواهد شد

به گزارش اختر شرق؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: در آینده پیش رو برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای این دانشگاه داریم که یکی از آن‌ها تبدیل‌شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان باید به قطب صنایع غذایی کشور است.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت زیادی برای این دانشگاه داریم که یکی از آن‌ها تبدیل‌شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به قطب صنایع غذایی کشور است.

-سؤال: با آغاز ترم تحصیلی جدید مهم‌ترین برنامه و اولویت شما در واحد متبوعتان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پژوهش چیست؟

-جواب: یکی از مهم‌ترین اهداف و دغدغه‌های واحد ایجاد زمینه‌های فراگیر شدن مهارت‌آموزی برای دانشجویان است؛ یعنی سعی خواهیم کرد هر دانشجو با ورود به دانشگاه حداقل یک مهارت مرتبط با رشته خودش یا هر رشته موردعلاقه‌اش را فراگیرد و خوشبختانه پتانسیل و زیرساخت‌های کافی وجود دارد و اقدامات جدی صورت گرفته است.

خوشبختانه در سال تحصیلی جدید بیشترین جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی را نسبت به چهار سال اخیر داشته‌ایم و این بیانگر رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی دانشگاه هست. همچنین دایر نمودن رشته‌های جدید، تلاش مضاعف هیئت‌رئیسه و همکاران واحد، تبلیغات مستمر و مناسب در سطح شهر و استان از مهم‌ترین دلایل موفقیت جذب حداکثری دانشجو به شمار می‌آید.

-سؤال: در آینده پیش رو چه خبر خوب و خوشی از واحد شما خواهیم شنید؟

-جواب: راه‌اندازی کلینیک سلامت و کلینیک مشاوره و روانشناسی و فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان واحد، تشکیل بنیاد خیریه دانشجویان مستعد با کمک خیرین، با توجه به اینکه دانشگاه در مسیر جاده آسیایی قرار دارد، ایجاد پارک خطی در محوطه ورودی دانشگاه شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه‌ها، استراحتگاه‌ها و غیره جهت توقف مسافران و زائران، اضافه شدن دو رشته دکتری، دو رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته کارشناسی در سال آینده، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف جهت توانمندسازی دانشجویان و استادان، تبدیل‌شدن دانشگاه آزاد قوچان به قطب صنایع غذایی کشور، تعامل خدمات‌رسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشگر سطح شهر و استان، ارتقا رتبه دانشگاه از حیث چاپ مقالات علمی توسط اعضاء هیئت‌علمی واحد (در حال حاضر واحد قوچان دارای رتبه دوم بعد از مشهد است)، اقدام به راه‌اندازی مجله علمی در گروه‌های آموزشی واحد، درآمدزایی کتاب‌های چاپ واحد (تألیف یا ترجمه‌شده توسط اساتید واحد)، تعامل خدمات‌رسانی کتابخانه با سایر دانشگاه‌های سطح شهر، گسترش کتب و مجلات به‌ویژه درزمینهٔ رشته‌های جدید و همچنین در حوزه آموزش، برگزاری دوره‌های متعدد مهارت‌آموزی با مجوز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مدیران کنترل کیفیت صنایع با مجوز سازمان ملی استاندارد ایران، اخذ رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های پرمخاطب، تقویت نیروی انسانی حوزه و افزایش هیئت‌علمی در رشته‌های موردنیاز

-سؤال: درصورتی‌که در عرصه دانش‌بنیان و اختراعات محصولی دارید مراحل طرح و تولید آن را تشریح کنید.

-جواب: شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسیده (معاونت علمی ریاست جمهوری) که در حال حاضر به‌عنوان واحد فناوری در مرکز رشد واحد مستقر می‌باشند، شرکت آساک شیمی سبز گستر (تولید سیانوریک اسید و مشتقات آن از ضایعات OAT پتروشیمی) در حال حاضر این محصول به‌صورت تولید آزمایشگاهی (پایلوت) در فضای تجهیز شده حدوداً ۱۰۰ مترمربع آمادگی تولید و فروش را دارد؛ همچنین پیگیر اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم از ارگان‌های ذی‌ربط برای ادامه روند تولید هستیم.

همچنین پیگیر اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم از ارگان‌های ذی‌ربط برای تولید هستیم. برای این محصول مشتقات آن در صورت اخذ مجوزها سرمایه نیز موردنیاز است.

صنایع نانو الکترونیک آساک (تراشه الکترو وآنالایزر) این شرکت در حال حاضر علاوه بر مرکز رشد واحد دارای دفتر (معرفی‌شده از طرف مرکز رشد قوچان) در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واقع در تهران است.

در خصوص محصولات غیر دانش‌بنیان مرکز رشد واحد شامل، شرکت الماس فام شیمی محور قوچان (گریس‌های خاص صنعتی و روان کارها (گریس نسوز پایه بنتون) و گریس مخصوص یاتاقان اصلی ماشین حفاری تونل (TBM) و ماستیک ها)

در حال حاضر این محصول به‌صورت تولید آزمایشگاهی (پایلوت) در فضای تجهیز شده حدوداً ۷۰ مترمربع آمادگی تولید و فروش را دارد؛ همچنین پیگیر اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم از ارگان‌های ذی‌ربط برای ادامه روند تولید می‌باشیم؛ ادامه تولید مستلزم تأمین سرمایه ثابت و در گردش است.

اکسیر بهبود آسیا (انواع بهبوددهنده‌های آنزیمی جهت نان‌های حجیمی و نیمه حجیمی و آرد و شیرینی‌های تخمیری)، گیتی گستر آساک درب بازکن‌های اتومات ریموت دار کنترل از راه دور و مروارید صنعت آساک می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 31