داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی موجود است
داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی موجود است

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به اندازه کافی در استان ذخیره‌سازی شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی روحبخش با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس پروتکل‌های درمانی با تشخیص پزشک معالج دو نوع داروی فاویپیراویر و رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قرص فاویپیراویر در حال حاضر در بیشتر داروخانه‌های استان موجود است و به بیمارانی که دارای نسخه پزشک باشند ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به تازگی سازمان‌های بیمه‌گر پوشش بیمه‌ای داروی فاویپیراویر را برای بیماران سرپایی که در مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز سطح دو تجویز می‌شود، متقبل شده‌اند و بر این اساس علاوه بر بیماران بستری، بیماران سرپایی نیز می‌توانند با پوشش بیمه این دارو را تهیه نمایند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، داروی تزریقی رمدسیویر تنها باید در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بیماران در صورت دارا بودن نسخه پزشک برای دریافت داروی رمدسیویر می‌توانند این دارو را از داروخانه‌های ۲۲ بهمن و یا اورژانس عدالتیان دریافت کنند.

دکتر روحبخش در پایان خاطرنشان کرد: پیش از ایجاد موج چهارم کرونا، برنامه ریزی‌های لازم برای تامین و ذخیره‌سازی داروهای مورد نیاز درمان بیماران کرونا انجام شده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 130